۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۴
کد خبر: ۶۰۰۲۰۸
دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی:

امت اسلام با اتحاد خود مانع اجرای توطئه های دشمن شود

امت اسلام با اتحاد خود مانع اجرای توطئه های دشمن شود
آیت الله اراکی با بیان اینکه ترور در کشورهای اسلامی بیش از کل دنیا است، گفت: امروز حقیقتا همه جهان اسلام از استکبار جهانی و ظلم عربستان رنج می‌ برد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، سمینار سفیر انقلاب بزرگداشت شهید محمدعلی نقوی از سوی طلاب پاکستانی حوزه علمیه قم  در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد.

آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در این سمینار با بیان این که زنده نگاه داشتن یاد شهدایی که برای اسلام و قرآن کریم و اهداف اهل بیت(ع) از جان شیرین خود گذشتند زنده نگاه داشتن اسلام است، اظهار داشت: کسی که همه وجود خود را در راه خدا هدیه می‌ کند تبدیل به یک نور الهی می‌ شود که جهان را نورانی می‌ کند.

وی افزود: شهید دکتر محمدعلی نقوی چراغ روشنی است که برای همیشه روشن خواهد ماند و راه مؤمنان را روشن خواهد کرد؛ این همان تداوم راه وجود مقدس پیامبر گرامی اسلام(ص) و اهل بیت(ع) است.

آیت الله اراکی عنوان کرد: این یک حقیقت است که هرکس خود را وابسته به اهل بیت(ع) می‌ کند، این وابستگی آنها را به یک وجود متحد با محمد و آل محمد تبدیل می‌ کند؛ این که در روایات داریم «سلمان منا اهل البیت(ع)» اختصاص به شخص او ندارد بلکه چون زبان و رفتار و باور و کردارش دنباله راه و رفتار امیرالمؤمنین(ع) و رسول خدا بود به این درجه رسید.

عضو هیأت رییسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این که ما می‌ توانیم جزئی از شخصیت رسول خدا(ص) و ائمه طاهرین(ع) بشویم، گفت: علمایی در جامعه ما برای زنده نگاه داشتن راه پیامبر و اهل بیت(ع) او جان خودرا فدا می‌ کنند، همه احکام و اذکاری که برای اهل بیت(ع) بار می‌ شود بر ذکر و نام این ها هم بار می‌ شود.

وی بیان داشت: در جامعه اسلامی و در منطقه که از نظر استراتژی یکی از حساس ترین مناطق دنیا است و نزدیک مهمترین آب راه های دنیا و تولید سوخت در دنیا است و از آن طرف هند و چین تبدیل به یک قطب بزرگ اقتصادی، سیاسی و نظامی شده اند؛ پاکستان با حضور در این منطقه می‌ تواند نقش بسیار مهمی در دفاع از اسلام و حتی ایجاد جامعه واحد اسلامی در سراسر دنیا ایفا کند.

آیت الله اراکی خاطرنشان کرد: توطئه هایی که برای جدا کردن پاکستان از جسم جامعه اسلامی و منع این کشور از ایفای نقش خودش در دفاع از اسلام صورت گرفته هیچگاه به این اندازه نبوده است

وی با تأکید بر این که در این 30 سال اخیر عربستان در پاکستان جنایت های گسترده ای انجام داده است، گفت: مملکتی نزدیک بیش از 210 میلیون مسلمان، دارای اقتصادی فعال که می‌ توانست نقش مهمی در کل جهان اسلام ایفا کند تبدیل می‌ شود به میدانی برای جولان دشمنان اسلام؛ پاکستان چه نیازی به این نیروهای مفسد دارد؟ این را باید بزرگان و متفکران و علمای این کشور درک کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: بیشترین حضور مردمی اسلامی و حضور حرکت ها و نهضت های بیدارگرانه اسلامی از پاکستان آغاز شده است که این مسأله به دلیل زمینه هایی است که در این کشور بود.

آیت الله اراکی ابراز داشت: در دوران مرحوم قاضی احمد به دعوت ایشان به پاکستان در کنفرانسی شرکت کردیم که به چشم دیدیم این کشور می‌ تواند نقش بسیار مهمی در وحدت جامعه اسلامی ایفا کند، از این رو امروز از علمای شیعه این کشور می‌ خواهیم برای ایجاد وحدت و همبستگی اساسی در پاکستان نه تنها در بعد مردمی و اقشار علما بلکه به تدریج در بین سیاسیون پرچم دار شوند.

وی با بیان این که انگلیس با توطئه خود پاکستان را به دو قسمت غربی و شرقی تبدیل کرد، گفت: آنها بعدا بنگلادش را از پاکستان جدا کردند و همین طور کشمیر را مسأله ای برای جنگ و دعوا و دشمنی بین هند و پاکستان قرار دادند، در حالی که کشمیر خود کشوری اسلامی و توانمند و دارای ملتی هوشیار است.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی عنوان کرد: باید عزیزان ما در پاکستان در فکر یک تشکل گسترده باشند که همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی را شامل شود، چراکه همه جهان اسلام چه شیعه و چه همه مذاهب اهل تسنن از عربستان و انگلیس و آمریکا و استکبار جهانی رنج برده است.

وی افزود: عربستان در پاکستان مدارسی دارد که تروریست تربیت می‌ کند، تفکرهایی را پرورش می‌ دهد که مسلمانان را باید به هر دلیل و علتی کشت، وقتی می‌ دانیم این به ضرر مسلمان ها است باید  نیروهای پاکستان این مسأله را به پارلمان برده و با جدیت با آن مخالفت کنند.

آیت الله اراکی عنوان کرد: در هیچ جای دنیا به اندازه کشورهای اسلامی ترور و کشتار صورت نمی گیرد، این نشان می‌ دهد که توطئه کلانی در کل منطقه ما از شرق مدیترانه تا آن طرف اندونزی علیه اسلام و مسلمانان شکل گرفته است تا آنها را به جان هم بیاندازند و ثرورت های این کشورها را به تاراج ببرند.

عضو هیأت رییسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این که وحدت جوامع اسلامی، اسلام را به قدرت اول اقتصادی، سیاسی و نظامی تبدیل می‌ کند، گفت: تقصیر کشورهای اسلامی است که اجازه می‌ دهند آمریکا و استکبار برای ما تصمیم بگیرند.

وی بیان داشت: وحدت و همدلی کشورها و جوامع اسلامی امروز ضرورتی غیر قابل انکار است که امیدواریم همه دولت ها به این مسأله پی برده و برای رسیدن به آن تلاش کنند./1330/پ202/ق

ارسال نظرات