۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۸
کد خبر: ۶۰۰۳۲۹

استقبال امام جمعه نجف از سفر دکتر روحانی به عراق

استقبال امام جمعه نجف از سفر دکتر روحانی به عراق
امام جمعه نجف اشرف از سفر قریب الوقوع رییس جمهور ایران به عراق، استقبال کرد.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمه کبری (سلام الله علیها) برگزار شد، از سفر قریب الوقوع حسن روحانی رییس جمهوری ایران به عراق استقبال کرد و خاطرنشان کرد که دکتر روحانی در این سفر روابط بین دو کشور را مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد.

وی افزود: در حالی سفر رییس جمهور ایران به عراق از دو هفته قبل رسما اعلام شده است که دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا به طور مخفیانه به این کشور سفر کرد.

امام جمعه نجف اشرف ضمن استقبال از اظهارات رییس پارلمان عراق در سفیر اخیرش به ایران گفت: محمد الحلبوسی در این سفر هر گونه تحریم ایران و تبدیل شدن عراق به عنوان پایگاهی برای تجاوز به کشورهای همسایه را محکوم و از حمایت ایران از عراق تقدیر و تشکر کرد. بر خلاف آنچه که روزنامه های سعودی مدعی خیانت رییس پارلمان عراق به اهل تسنن شده، اظهارت وی نشان دهنده وفاء، اخلاص و راستگویی به مردم است.

وی در بخش دیگر خطبه های نماز جمعه نجف اشرف اقدام آمریکا در تروریست نامیدن جنبش مقاومت النجباء را محکوم کرد و بیان داشت: این اقدام آمریکا نشان دهنده ضعف، ترس و عدم پیروزی این کشور و همچنین حکایت از میزان قدرت و توانایی این جنبش دارد.

حجت الاسلام قبانچی شهادت جمعی از ساکنان منطقه «طوزخورماتو» به دست عناصر باقی مانده جریان تروریستی و تکفیری داعش را تسلیت گفت و اظهار داشت: داعش به برکت اهل بیت (علیهم السلام) و شجاعت رزمندگان عراقی به پایان رسید و هیچ گاه اجازه اشغال مجدد این کشور را به آنان نمی دهیم.

وی از اظهارات مفتی اعظم مصر در دیدار با رییس اوقاف اهل تسنن عراق استقبال کرد و گفت: مفتی اعظم مصر در این دیدار اظهار داشت که ملت عراق با تکیه بر وحدت و رهبری دینی توانست بر جریان تروریستی داعش پیروز شود. این اظهارات نشان دهنده آن است که عراق یک الگوی جدیدی را به جهانیان ارائه می کند./994/ب901/ف

ارسال نظرات