۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۶۰۰۳۶۶

دیدار استادان و مسؤولان مدارس مشهد با رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه

دیدار استادان و مسؤولان مدارس مشهد با رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه
نشست مشترک استادان و مسؤولان مدارس علمیه برادران مشهد با رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ربانی در ادامه سفر به استان خراسان رضوی در نشستی با استادان، مدیران و مسؤولان مدارس علمیه برادران شهر مشهد مقدس دیدار و گفت و گو کرد.

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه تأسیس مرکز خدمات را از تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) دانست و بیان کرد: مرکز خدمات مجموعه‌ای حمایتگر از مأموریت‌های اصلی حوزه است که تلاش می‌کند بخشی از دغدغه‌های طلاب را کم کند تا با دغدغه کمتری به رسالت‌های حوزوی خود بپردازند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ربانی گفت: سیاست مرکز خدمات این است که رسالت‌های حوزه را حمایت کند نه صنف را و به همین خاطر هدفمندی خدمات را در دستور کار قرار داده است تا بر اساس تأثیرگذاری و نقش روحانی در مأموریت‌های حوزه، ارائه خدمات کند.

وی با اشاره به تعمیم خدمات مرکز به خانواده طلاب گفت: خدمات فرهنگی مرکز خدمات به خانواده طلاب، تأثیرات مثبتی داشته طوری که در سال 1391 تعداد همسر و فرزندان ممتاز طلاب در کشور 8 هزار نفر بودند اما این آمار در سال جاری به 38 هزار نفر رسیده است.

رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه ارائه خدمات عاطفی به طلاب را از دیگر برنامه‌های مرکز خدمات دانست و افزود: خدمات مرکز منحصر در خدمات مادی نیست و برنامه‌های سرکشی به طلاب معمر، خانواده روحانیون فقید، خانواده استعدادهای برتر حوزه و طلاب نو مزدوج از خدمات عاطفی مرکز خدمات است.

وی در پایان حمایت از نخبگان و استعدادهای برتر حوزه را از راهبردهای مرکز خدمات دانست و گفت: مرکز خدمات نگاه ویژه‌ای به نخبگان حوزه دارد و با تأسیس دفتر امور نخبگان در مرکز خدمات تلاش می‌کند مشکلات آن‌ها را حل کند.

شایان ذکر است در این نشست رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه به پرسش‌های حاضران در جلسه درباره برنامه‌ها و فعالیت‌های این مرکز پاسخ داد./829/د102/ب1

منبع: پایگاه مرکز خدمات حوزه های علمیه

محمد مهدی مرادی
ارسال نظرات