۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۶۰۰۳۸۵
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

روحانیت باید پیشگامی خود را در شئون مختلف جامعه حفظ کند

روحانیت باید پیشگامی خود را در شئون مختلف جامعه حفظ کند
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: روحانیت در طول چهار دهه گذشته همواره جلودار بوده و اکنون هم باید نقش پیشگامی خود را در شئون مختلف حفظ کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست با مسؤولان فرهنگی استان، با اشاره به جایگاه و اهمیت فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، بر ترویج و نهادینه‌سازی بیشتر این فرهنگ متعالی در جامعه اسلامی تأکید کرد.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم با استفاده از ظرفیت شهدا و یادواره‌های مختلف فضای معنوی مناسبی را در استان ایجاد کنیم، ادامه داد: ضروری است با بهره‌گیری از ابزارها و روش‌های مختلف، سبک زندگی شهدا برای اقشار مختلف جامعه بازخوانی شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به هجمه همه‌جانبه دشمنان در بعد فرهنگی، اضافه کرد: اکنون می‌بینیم که دشمن با استفاده از فضای مجازی ارزش‌های دینی ما را نشانه گرفته است؛ اما ما در مقابل می‌توانیم با فضای معطر سبک و سیره شهدا آسیب‌ها را دفع کرده و جامعه را بیمه کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش‌آفرینی ویژه طلاب و روحانیان در دفاع مقدس، گفت: درصد حضور روحانیت در جبهه‌ها بالا بوده و این موضوع افتخاری برای حوزه‌های علمیه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: آن‌هایی که می‌خواهند روحانیت را به حاشیه ببرند باید بدانند از آن زمانی که روحانیت پرچم را برداشت و صدای رهبر تبعیدی خود را به مردم رساند همواره پیشگام و جلودار بوده و اکنون هم نقش پیشگامی و پیش‌قراولی خود را در شئون مختلف حفظ می‌کند.

وی خطاب به روحانیان و طلاب، با بیان اینکه باید تلاش کرده و نگذاریم روحیه مردم از آخرت خواهی به دنیاخواهی تبدیل شود، گفت: کسانی در جبهه انقلاب و رهبری و سیدالشهدا (ع) می‌مانند که «مِنْکُمْ مَنْ یریدُ الْآخِرَةَ» و آخرت خواه باشند؛ زیرا اگر «مِنْکُمْ مَنْ یریدُ الدُّنْیا» و دنیاخواه باشند راحت سرباز دشمن می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه باید روحانیت و حوزه‌های علمیه این هشدار را به مردم بدهند، تصریح کرد: از سوی دیگر مسؤولان هم باید حق این مردم را با خدمت‌گزاری صادقانه ادا کنند./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات