۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۶۰۰۴۰۲
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

گفتار، اعمال و رفتار مبلغان باید منطبق با ارزش‌های دینی باشد

گفتار، اعمال و رفتار مبلغان باید منطبق با ارزش‌های دینی باشد
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران گفت: گفتار، اعمال و رفتار مبلغان دینی باید منطبق با ارزش‌های دینی و معنوی باشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام علی (ع) ساری، تبلیغ را مهم‌ترین خروجی فعالیت‌های حوزه دانست و گفت: باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنیم که نتیجه فعالیت‌های حوزوی در قالب برنامه‌های تبلیغی در جامعه دیده شود.
 
وی با بیان این که امروز سرمایه گذاری در عرصه تبلیغ از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، افزود: آنچه ما امروز در حوزه تبلیغ دین می‌بینیم در مقایسه با سرمایه گذاری گسترده دشمنان و بدخواهان اسلام و انقلاب بسیار ناچیز است.
 
حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که دشمنان به دنبال جدا کردن مردم از مسجد، حسینه و حوزه‌های علمیه هستند، خاطرنشان کرد: در طول تاریخ این سه مرکز مهم همواره به یکدیگر وابسته و بسترساز حرکت‌های بزرگ اجتماعی، دینی و فرهنگی بوده اند.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که هدف امروز دشمن دوری مردم از مسجد و حوزه است، تصریح کرد: دشمن به خوبی می‌داند تا زمانی حضور مردم در مسجد و حوزه‌های علمیه پررنگ است نمی‌تواند به اهداف خود در جامعه اسلامی دست پیدا کند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمن برای نفوذ و سلطه بر جامعه اسلامی نیاز دارد مردم را از ارزش‌های دینی و معنوی جدا کند، بیان داشت: در همین راستا نخستین گام برای تحقق اهدافش ایجاد فاصله میان مردم و مراکز مهم دینی و معنوی است.
 
حجت الاسلام صادقی با بیان این که حرکت عظیم نهضت انقلاب از حوزه‌های علمیه و مساجد آغاز شد و در سراسر ایران گسترش یافت، افزود: دشمن می‌خواهد اثر دین را در زندگی فردی و اجتماعی مردم کاهش دهد و به همین دلیل می‌کوشد دین و ارزش‌های معنوی را مانعی برای پیشرفت و تحول جلوه دهد.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز ما وظیفه داریم از همه توان و ظرفیت موجود به منظور تبلیغ دین در جامعه استفاده کنیم، گفت: پیشرفت علم و تحول در جامعه، اهمیت تبلیغ صحیح دین در جامعه را بیشتر کرده به گونه‌ای که مبلغان دینی باید سطح تعامل و ارتباط خود با عموم مردم به ویژه نسل جوان را بیشتر تقویت کنند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که گفتار، اعمال و رفتار مبلغان دینی باید منطبق با ارزش‌های دینی و معنوی باشد، خاطرنشان کرد: باید به گونه‌ای با مردم رفتار کنیم تا آن‌ها به دین و معارف اهل بیت (ع) گرایش پیدا کنند./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات