۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۱
کد خبر: ۶۰۰۴۸۷
آیت الله علوی گرگانی در دیدار وزیر آموزش و پرورش:

روحیه دانش آموزان را با معارف دینی و ایمان بالا بار بیاورید

روحیه دانش آموزان را با معارف دینی و ایمان بالا بار بیاورید
حضرت آیت الله  علوی گرگانی در دیدار وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد که برنامه های آموزش و پرورش باید سبب تقویت روحیه دینی و معنوی دانش آموزان شود.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی در دیدار وزیر آموزش و پرورش اظهارکرد: افرادی هستند به ظاهر اظهار دوستی میکنند اما در درون اعتقادی به مبانی دینی ندارند و شما که مؤمن هستید باید زیرک بوده و فریب این افراد را نخورید و روحیه دانش آموزان را با معارف دینی و ایمان بالا بار بیاورید.

حضرت آیت الله علوی گرگانی  با اشاره به آیه شریفه ای از قرآن مجید گفت: از مضمون روایات برداشت می شود، مسئولیت شما در جایگاه سنگینی چون آموزش و پرورش دارای دو جنبه است، یک جنبه آن که باعث خوشحالی ما است اینکه می بینیم افراد معتقد و اهل ولایت در رأس امور مملکتی هستند و شخص شما ،انسان وارسته و متدینی هستید.

این مرجع تقلید در برداشت دوم از روایات گفت: اما جنبه دیگر که دارای حساسیت است آنکه مبادا نتوانید به وظیفه شرعی خود در این راستا به خوبی عمل کنید، لذا ما دوست داریم همان اعتقادات و روحیه ایمان و ولایت خود را به دانش آموزان در مراتب مختلف منتقل کنید تا انشاء الله فرزندان پاکی که تحویل آموزش و پرورش داده شده،همان گونه مؤمن و متدین از این مراکز فارغ التحصیل شوند.

وی با بیان اهمیت موضوع پرورش بر آموزش کودکان و فرزندان اضافه کرد: دشمن همیشه در اطراف ما در کمین است تا ایمان و اعتقادات جوانان ما را سلب کند باید مراقب باشید تا به افکار آنها میدان داده نشود و فریب برخی سخنان و ظواهر را نخورید.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم یاد آورشد؛افرادی هستند به ظاهر اظهار دوستی میکنند اما در درون اعتقادی به مبانی دینی ندارند و شما که مؤمن هستید باید زیرک بوده و فریب این افراد را نخورید و روحیه دانش آموزان را با معارف دینی و ایمان بالا بار بیاورید.

این مرجع تقلید در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای وزیر آموزش و پرورش و همکاران وی گفت: ما همیشه دعاگوی شما خواهیم بود تا در این مسئولیت سنگین موفق باشید./998/د102/ق

میثم صدیقیان
ارسال نظرات