۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۶۰۰۲۶۲
با حضور مراجع و علما؛

مراسم بزرگداشت آیت الله شاه آبادی در مسجد اعظم قم برگزار شد

مراسم بزرگداشت آیت الله شاه آبادی در مسجد اعظم قم برگزار شد
نخستین سالگرد ارتحال مرحوم آیت الله نصرالله شاه آبادی نماینده فقید مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با حضور مراجع و علما در مسجد اعظم قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، نخستین سالگرد ارتحال مرحوم آیت الله نصرالله شاه آبادی نماینده فقید مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با حضور مراجع و علما در مسجد اعظم قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این مراسم حضرات آیات سید موسی شبیری زنجانی، سید محمدعلی علوی گرگانی و نمایندگان دفاتر و بیوت مراجع تقلید حضور داشتند.

همچنین آیات سید احمد خاتمی، ابراهیم امینی، محمود عبداللهی، سید محمد سعیدی، سید محمد غروی، مرتضی مقدایی، سید هاشم بطحائی، رضا رمضانی، محمدعلی گرامی، حسن ممدوحی، حجج اسلام والمسلمین علی ملکوتی، احمد فرخ فال و اقشار مردم و طلاب و فضلا از دیگر حاضران در این مراسم بزرگداشت بودند.

شرکت کنندگان در این مراسم با قرائت قرآن کریم و ذکر فاتحه یاد و خاطره مرحوم آیت الله شاه آبادی را گرامی داشتند و رحمت و عفران الهی را برای آن مرحوم از درگاه الهی خواستار شدند.

در این مراسم بزرگداشت حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین معزی نماینده ولی فقیه در هلال احمر با اشاره به جایگاه والای علما گفت: فضلیت یک عالم که هدایتگر جامعه باشد چندین برابر عابد است چرا که علما اداره دهنده راه انبیا و اولیای الهی هستند.

وی با اشاره به ابعاد شخصیتی و خدمات مرحوم آیت الله شاه آبادی افزود: آیت الله شاه آبادی از خانواده ای برجسته بودند و در راه ترویج معارف دینی و الهی و مبارزه با ظلم و بی عدالتی فعالیت داشتند و مورد اعتماد مراجع و بزرگان بودند.

حجت الاسلام والمسلمین معزی با بیان این که آیت الله شاه آبادی عالمی ساده زیست و محل رجوع مردم بود، ابراز داشت: ایشان هیچگاه از اعتقادات خود عقب ننشست و از هیچ خدمتی به مردم، انقلاب و اسلام فروگذار نکرد بلکه دفاع از انقلاب و رهبری را وظیفه ای برای خود می دانست و رسیدگی به امور و مشکلات مردم را وظیفه خود می دانست.

محمد قمین
ارسال نظرات