۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۶۰۰۵۰۷
آیت الله جوادی آملی:

انسان در صراط الهی باشد اقتصاد سامان پیدا خواهد کرد

انسان در صراط الهی باشد اقتصاد سامان پیدا خواهد کرد
حضرت آیت الله جوادی گفت: اگر انسان در مسیر الهی باشد اقتصاد هم سامان پیدا می کند، اما اگر احتکار و اختلاس شود و نجومی وجود داشته باشد فایده ای ندارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله عبدالله جوادی آملی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در درس تفسیر خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با بیان این که عقل در برابر نقل است نه شرع، گفت: عقل مانند چراغ است اما از چراغ کاری ساخته نیست، چراغ فقط می بیند و عقل هیچ حکمی ندارد.

وی افزود: "العدل حسن" را عقل می بیند نه این که آن را بسازد، معنای تعقل این است که انسان با چراغ عقل بفهمد که خدا و پیامبر چه آورده اند و آن ها را انجام دهد، عقل سراج است نه صراط چرا که تنها قرآن و اهل بیت(ع) صراط مستقیم هستند.

مفسر برجسته قرآن کریم با بیان این که کسی که ظالم باشد هیزم جهنم خواهد بود، اظهار داشت: عالم مانند عدد ریاضی است که نمی توان با آن بازی کرد، مال و کاری که به جا نباشد بدون شک انسان را رسوا می کند.

وی ادامه داد: اگر انسان در مسیر درست باشد اقتصاد هم سامان پیدا می کند، اما اگر احتکار و اختلاس شود و نجومی وجود داشته باشد فایده ندارد چرا که خداوند نعمت را عنایت فرموده اما عده ای به خود و دیگران رحم نمی کنند.

حضرت آیت الله جوادی آملی اگر انسان به راه باشد خداوند متعال همه چیز می دهد، ابراز داشت: اگر انسان بیراهه رفت خودش ایجاد مشکل می کند؛ فرمود اگر انسان در راه باشد و نه بیراهه برود و نه راه کسی را ببندد آبروی او در دنیا و آخرت حفظ خواهد شد اما اگر بنا باشد هرکس به میل خود کار کند خود انسان ضرر خواهد کرد.

محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
سید عزیز الله معلمی
Iran, Islamic Republic of
۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱
در اکثر کشورهای دنیا بازرگانی و تولید در بخش‌های صنعتی و کشاورزی دارای مدیریتی واحد هستند. حتی می‌توان گفت تجمیع تولید و بازرگانی در یک وزارتخانه ازجمله مهم‌ترین مولفه‌های تاثیر‌گذار در پیشرفت کشورهای توسعه یافته است.
0
0
یاراحمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱
موعد سپرده های بانکی فرا می‌رسد و دلار و سکه به بالاترین قیمت های خودشون میرسن و افرادی که در بانک ها سپرده داشتند یا تمدید می‌کنند و یا پولشان را از بانک بیرون کشیده و به دنبال بازار جایگزین؛
می‌بینند که دلار و سکه هر روز بالاتر می‌رود و با امید به چند برابر کردن سرمایه اقدام به خرید دلار و سکه می‌کنند و زمانی که سپرده ها تعیین تکلیف می‌شود به یکباره ورق بر می‌گردد و تمام بازارها روند کاهشی به خود می‌گیرد
و اینجاست که بازارساز با یک تیر دو نشان می‌زند
0
0