۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۶۰۰۵۲۸
از 25 اسفند جاری؛

بیش از 2 هزار نفر از خراسان جنوبی به راهیان نور جنوب اعزام می‌شوند

بیش از 2 هزار نفر از خراسان جنوبی به راهیان نور جنوب اعزام می‌شوند
معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا خراسان جنوبی گفت: پیش بینی شده امسال بیش از 2 هزار نفر در قالب کاروان‌های محلات و بسیج مساجد به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، سرهنگ برات زاده، معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: 20 اسفندماه به عنوان روز ملی راهیان نور نام‌گذاری شده و مقام معظم رهبری نیز تاکید بسیاری بر مسأله راهیان نور داشتند.

وی با بیان اینکه آشنایی بیشتر زائران با مناطق عملیاتی و ترویج ایثار و شهادت یکی از اهداف برگزاری راهیان نور است، گفت: حقایق دفاع مقدس نباید به فراموشی سپرده شود چرا که عزت و اقتدار و تداوم انقلاب اسلامی مربوط به دستاوردهای دوران دفاع مقدس است.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی افزود: باید خاطرات آن دوران برای نسل‌های آینده منتقل شود و باید از دلاورمردی‌‌ها و ایمان‌های قوی رزمندگان گفته شود.

سرهنگ برات زاده تصریح کرد: تاکنون یک هزار و 281 دانشجو امسال به مناطق عملیاتی غرب و جنوب اعزام شدند که بازه زمانی اعزام به راهیان نور جنوب از 10 اسفند تا 24 اسفندماه جاری است.

وی ادامه داد: همچنین تعداد 2 هزار و 122 دانش‌آموز از ابتدای بهمن ماه تا 10 اسفندماه امسال به راهیان نور جنوب اعزام شدند که از این تعداد 790 نفر خواهر و یک هزار و 332 نفر برادر بودند.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه در تابستان سال جاری 970 نفر از بسیج محلات و مساجد به راهیان نور غرب اعزام شدند، خاطرنشان کرد: راهیان نور مناطق عملیاتی جنوب برای بسیج مساجد و محلات مختلف از 25 اسفندماه جاری تا 14 فروردین ماه 98 است.

سرهنگ برات زاده اظهار کرد: پیش بینی شده امسال بیش از 2 هزار نفر در قالب کاروان‌های محلات و بسیج مساجد به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شوند.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود یک هزار نفر برای راهیان نور جنوب ثبت نام کردند، افزود: سفر راهیان نور جنوب هفت روزه است و مردم از یادمان عملیات والفجر هشت، اروند رود، یادمان شهدای شلمچه، مسجد جامع خرمشهر، یادمان هویزه، یادمان طلاییه، دهلاویه، کانال کمیل، منطقه عملیاتی فکه، فتح المبین و معراج شهدای اهواز بازدید می‌کنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: مراسم و محفل شبی با شهدا، رزمایش مردان آسمانی و مراسم تحویل سال 98 در دو یادمان شهدای عملیات بیت المقدس و طلاییه از جمله برنامه‌های راهیان نور است.

سرهنگ برات زاده بیان کرد: علاقه مندان می‌توانند با حضور در رده‌های مختلف بسیج، پایگاه‌ها، حوزه‌ها و نواحی بسیج در شهرستان‌های استان برای راهیان نور مناطق عملیاتی جنوب ثبت نام کنند که هزینه ثبت نام نیز حدود 240 هزار تومان خواهد بود./9314/پ203/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات