۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۶۰۰۶۶۸
تحليلگر تاريخ تمدن اسلام:

حد و مرز اسلام عقيده و عمل است + فیلم

حد و مرز اسلام عقيده و عمل است + فیلم
استاد دانشگاه گفت: جهان اسلام مرزها را شكسته است، معيار خط و مرز عقيده و عمل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، دكتر افضلي عضو هيأت علمي دانشكده معارف اسلامي و مديريت دانشگاه امام صادق(ع) عصر یکشنبه در پيش رويداد همايش بين المللي جهان اسلام و تمدن اسلامي افق ١٤٠٤ در تالار آيت الله مهدوي كني به ايراد سخنراني پرداخت و گفت: تأثيري كه دين اسلام در مسأله هويت داشته است بسيار چشمگير بوده تا حدي كه هويت شناسنامه اي در عصر كنوني ملاك رسميت هويت انسان است.

وي در ادامه افزود: اسلام مرزهاي هويتي را متوقف بر سجل و شناسنامه نمي داند، اين ها مرزهاي صناعي امروز است، اسلام مرزهاي عقيدتي را ملاك هويت انسان بر مي شمارد.

استاد دانشگاه تاكيد كرد: با توجه به مقارنت اين ايام با شهادت امام هادي (ع) اين نكته حائز اهميت است كه زيارت جامعه كبيره منبع تعليم تمدن اسلامي است.

وي بيان كرد: جهان اسلام مرزها را شكسته است، معيار خط و مرز عقيده و عمل است از این رو پديده دفاع از حريم اهل بيت مختص به جغرافياي خاص نيست و از حيدريون پاكستان تا فاطميون افغانستان را در خود گنجانده است.

استاد دانشگاه در پايان خاطرنشان كرد: با بررسي تحولات جهاني و منطقه اي مي توان تحليل جامع تري نسبت به مسأله ي تمدن اسلامي داشت./٨١١/پ203/ب1

تعداد بازدید : 7
ارسال نظرات