۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۶۰۰۶۹۲
حجت الاسلام حائری زاده:

برخی‌ها به دنبال فروختن ارزش‌های انقلاب اسلامی به استکبار جهانی هستند

برخی‌ها به دنبال فروختن ارزش‌های انقلاب اسلامی به استکبار جهانی هستند
کارشناس مذهبی گفت: امروز نمی‌توان برخی از مشکلات در کشور را انکار کرد اما متاسفانه برخی از افراد به دنبال فروختن ارزش‌های انقلاب اسلامی به استکبار جهانی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام سید محمد حسین حائری زاده، کارشناس مذهبی صبح امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) بیرجند با اشاره به سالروز شهادت امام هادی(ع)، اظهار داشت: صفت تقی به کسی گفته می‌شود که تمام وجودش در تقوا وجود دارد و از دایره تقوا خارج نشده و شیطان نتوانسته از این محدوده پاکی خارج کند.

وی بر طهارت و پاکدامنی و کسب معرفت نسبت به امام معصوم(ع) تاکید کرد و گفت: امام هادی(ع) ‌در رابطه با مادر بزرگوارشان می‌فرمایند «مادرم عارف به حق من(حق امامت) است، اهل بهشت است، شیطان سرکش به او راهی ندارد و نزدیکش نمی‌شود» با این وجود متأسفانه نه تنها شیطان به برخی از ما نزدیک می‌شود بلکه خود افکار، سخنان و نگاه‌های برخی افراد شیطانی است.

کارشناس مذهبی افزود: مسأله هدایت از دیدگاه خدا ارزش بالایی دارد و همواره در نمازهای خود کلمه «اهدانا الصرط المستقیم» را می‌خوانیم.

حجت الاسلام حائری زاده با بیان اینکه انسان در هر لحظه و هر زمان نیاز به هدایت دارد، تصریح کرد: اگر هدایت خداوند در تمام تصمیم‌گیری‌ها باشد انسان به آن هدف خود نزدیک‌تر می‌شود.

وی ادامه داد: روحانیان و طلاب در لباس طلبگی وظیفه سنگینی دارند و روحانیان باید با رفتارهای خود افزون بر رسیدن به هدف خلقت خود به دیگران نیز در راه رسیدن به هدف آفرینش کمک کنند.

کارشناس مذهبی، لازمه ایجاد جامعه اسلامی بر پایه احکام دینی و الهی را حضور طلاب در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیان در هر کاری باید اخلاص داشته باشند و طلاب در جامعه جایگاه ارزشمندی دارند.

حجت الاسلام حائری زاده اظهار کرد: امروز نمی‌توان برخی از مشکلات در کشور را انکار کرد اما متاسفانه برخی از افراد به دنبال فروختن ارزش‌های انقلاب اسلامی به استکبار جهانی هستند./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات