۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۶۰۰۷۰۲
با هدف آشنایی طلاب با مضامین گام دوم انقلاب؛

جشنواره علمی و پژوهشی امین برگزار می شود

جشنواره علمی و پژوهشی امین برگزار می شود
جشنواره علمی و پژوهشی امین به همت حوزه علمیه ایت الله مجتهدی با هدف آشنایی طلاب با مضامین گام دوم انقلاب برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جشنواره علمی و پژوهشی امین به همت حوزه علمیه آیت الله مجتهدی و با هدف آشنایی طلاب با مضامین گام دوم انقلاب اسلامی و زمینه سازی برای تحقیق و پژوهش در زمینه مفاهیم و آموزه‌ های اساسی آن در منظومه فکری رهبر انقلاب ویژه طلاب برگزار می شود.

موضوعات جشنواره

از موضوعات این جشنواره می توان به نقش ویژه امام خمینی (ره) در شکل‌گیری، پیروزی و پیشبرد انقلاب اسلامی، مسؤولیت حوزه‌ های علمیه در تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی، جایگاه انقلاب اسلامی در مراحل پنجگانه شکل‌گیری و تکوین تمدن اسلامی، ماهیت شناسی معنویت مطلوب گفتمان انقلاب اسلامی و مهمترین شاخص‌های مردم سالاری دینی در مقایسه با دیگر نظام‌های سیاسی عالم اشاره کرد.

مبانی نظری و پیامدهای عینی دوگانه سازش و مقاومت، اهمیت مسأله سبک زندگی و نقش آن در کامیابی انقلاب اسلامی، کلید واژه جهاد و نقش محوری آن در دستیابی انقلاب اسلامی به اهداف خود، مقایسه تطبیقی انقلاب اسلامی ایران با مهمترین انقلاب‌های معاصر جهان از جهت میزان پایبندی به اهداف و آرمان‌های نخستین، مستندات دینی مسأله «امید به آینده» به عنوان نخستین و ریشه‌ای‌ ترین جهاد جوانان انقلابی از جمله موضوعات جشنواره امین است.

 آثار باید در قالب مقاله ارائه شوند و هرطلبه می تواند با یک تا سه آثار در جشنواره حضور پیدا کند و هر مقاله باید بیش از هزار و پانصد کلمه معادل 5 صفحه باشد هچنین طلاب می توانند به صورت فردی و گروهی در این جشنواره شرکت کنند.

علاقه مندان به شرکت در این جشنواره باید آثار خود را به صورت فایل pdf تا شنبه ۷ اردیبهشت ماه ۹۸ به دبیرخانه همایش، معاونت پژوهش حوزه علمیه آیت الله مجتهدی ارسال کنند.

جوایز و مزایای جشنواره

گفتنی است جایزه نفر اول هدیه نقدی به مبلغ ۸۰۰ هزار تومان، نفر دوم هدیه نقدی به مبلغ ۶۰۰ هزار تومان و نفر سوم هدیه نقدی به مبلغ ۴۰۰ هزار تومان است و افزون بر نفرات برگزیده به ۳ نفر از طلابی که آثارشان شایسته تقدیر باشد مبلغ ۱۰۰ هزار تومان اهدا خواهد شد./1324/ت303/ب1

مصطفی رستمی
ارسال نظرات