۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۶۰۰۱۹۱
دبیر جشنواره علامه حلی عنوان کرد؛

بیانیه گام دوم انقلاب بخش ویژه یازدهمین جشنواره علامه حلی

بیانیه گام دوم انقلاب بخش ویژه یازدهمین جشنواره علامه حلی
حجت الاسلام با اشاره به رشد بنج برابری آثار دهمین جشنواره علامه حلی(ره) نسبت به دور نخست بیانیه گام دوم انقلاب و منشور روحانیت را دو بخش ویژه یازدهمین جشنواره عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم اختتامیه دهمین جشنواره علامه حلی(ره) ویژه تقدیر از برترین آثار پژوهشی طلاب جوان سراسر کشور امروز در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد.

حجت الاسلام محمدصالح مازنی دبیر جشنواره دهم در این مراسم با اشاره به راه اندازی معاونت های استانی این همایش اظهار داشت: تشکیل دبیرخانه های استانی موجب رشد فزاینده تولید اثر در سطحی فراگیرتر توسط طلاب مناطق مختلف کشور شده است.

وی افزود: به عنوان نمونه با شکل گیری ۳ دبیرخانه استانی در سومین دوره جشنواره، شاهد افزایش قابل توجه آثار ثبت شده توسط طلاب این استان ها در سامانه ثبت نام جشنواره برای دور بعد بودیم و با پایان یافتن اعطای مجوز برگزاری جشنواره استانی به تمامی استان ها، با رسیدن به عدد ۲۱۹۹۹ اثر دردهمین دوره، رشد بیش از 5 برابری نسبت به آغاز صدور مجوز را شاهد هستیم.

حجت الاسلام مازنی عنوان کرد: حاصل قلم به دست گرفتن طلاب جوان سراسر کشور در سال ۱۳۹۶، تأليف ، تصحیح و ترجمه ۲۱۹۹۹ اثر در قالب های کتاب، مقاله تحقیق پایانی و پایان نامه شده است. این آثار ابتدا در دبیرخانه های استانی مورد ارزیابی اجمالی و تفصیلی قرار گرفتند و ضمن تقدیر از آثار برتر در هریک از دبیرخانه های استانی، ۳۸۷ اثر برگزیده آنها به دبیرخانه کشوری ارسال شد.

وی با بیان این که آثار رسیده به دبیرخانه کشوری جشنواره ، مجددا مورد ارزیابی قرار گرفتند، گفت: تفاوت ارزیابی تفصیلی آثار این دوره با دوره های قبل در این بود که با هدف تقویت و اعتبار بخشی هرچه بیشتر دبیرخانه های استانی، میانگین نمره ارزیابان استانی به عنوان یک ارزیابی مقبول کشوری لحاظ گردید و پس از یک بار ارزیابی تفصیلی، تنها آثاری در دبیرخانه کشوری به ارزیابی دوم ارسال شدند که میان ارزیابی استان و ارزیابی دبیرخانه کشوری، اختلاف بیش از ۱۰ امتیاز بود.

دبیر جشنواره دهم علامه حلی یادآور شد: در ارزیابی تفصیلی آثار این دوره، از همکاری بیش از ۵۰۰ نفر صاحب نظر و اندیشه مند حوزوی و دانشگاهی در تمامی دبیرخانه های استانی و کشوری بهره گرفتیم. محصول تلاش و دقت نظر علمی ایشان در ارزیابی آثار، به ضمیمه تأیید شورای علمی جشنواره، معرفی ۳۶ اثر برتر کشوری بوده است.

وی اضافه کرد: در این دوره برادران ۱۳۹۲ مقاله و خواهران ۵۷۰۱ مقاله تألیف کردند؛ ۳۲۷ کتاب توسط برادران و ۲۶ کتاب توسط خواهران تألیف یا ترجمه شد، خواهران ۱۹۹۹ تحقیق پایانی و برادران ۳۰۰ تحقیق پایانی در تدوین پایان نامه سهم خواهران ۲۶۲ و سهم برادران ۲۳۲ پایان نامه بوده است.

حجت الاسلام مازنی با بیان این که دبیرخانه جشنواره علامه حلی(ره) در مسیر حرکت به سوی تمدن سازی نوین اسلامی، بیانیه گام دوم و «منشور روحانیت» امام خمینی (ره) را به عنوان بخش ویژه جشنواره یازدهم عنوان کرده است، گفت: دیگر بخش های ویژه این همایش «نقش حوزه در تحولات سیاسی. اجتماعی صد سال اخیر»، «آسیب های اجتماعی»، سبک زندگی ایرانی اسلامی» و «چهل سالگی انقلاب اسلامی» به طلاب جوان پیشنهاد داده ایم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما انتظار داریم دبیران استانی و معاونان و مسؤولان پژوهش در جشنواره های مدرسه ای با مشارکت سایر ارکان تعلیم و تربیت در حوزه، نسبت به بررسی و تحقیق و پژوهش ذیل محورهای این بند راهبردی برنامه ریزی کند./1330/ج

ارسال نظرات