۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۶۰۰۱۵۱
حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور:

باطل السحر فعالیت های دشمنان، پژوهش های دینی طلاب انقلابی است

باطل السحر فعالیت های دشمنان، پژوهش های دینی طلاب انقلابی است
مدیر حوزه علمیه خواهران با اشاره به فعالیت بیش از ۳ هزار شبکه ماهواره‌ای علیه انقلاب، باطل السحر فعالیت‌های دشمنان را پژوهش‌های دینی طلاب جوان و انقلابی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم اختتامیه دهمین جشنواره علامه حلی(ره) ویژه تقدیر از برترین آثار پژوهشی طلاب جوان سراسر کشور پیش از ظهر امروز در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور مدیر حوزه های علمیه خواهران در این مراسم با بیان این که باید پژوهش های بعد از انقلاب مؤثرتر، بانشاط تر و دارای عمق در خور حوزه های علمیه باشد، اظهار داشت: بزرگترین سؤالی که پژوهشگر به عنوان یک فرد یا دستگاه پژوهشی مثل حوزه های علمیه باید به آن پاسخ بدهد این است که مسأله امروز ما چیست؟

وی افزود: امروز اگر پژوهش های ما در جهت پاسخ دادن به سؤالات اصلی نباشد، حرکت ها موازی خواهد بود و کم اثر ظهور خواهیم کرد و پژوهش هایی که باید نقشه راه آینده باشد و مسیر را برای پیشرفت مهیا کرده و خطری را از جامعه هدف دور کند به مقصود خودش نمی رسد.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور ابراز داشت: انقلاب اسلامی معجزه قرن بود، انقلاب آمد و فضایی را برای ایران و به روی جهانیان گشود که هرآنچه آرزوهای فطری و ذاتی و خواست درونی بشر است به آن پاسخ داد و در برابر این معجزه، فراعنه ساکت ننشستند و تلاش کردند تا ساحرانی را به میدان مبارزه با این معجزه بزرگ بیاورند دقیقا از جنس اقدامی که امام راحل مطرح کرد.

وی با تأکید بر این که دشمنان تلاش می‌ کنند تا فروغ انقلاب اسلامی را کمرنگ کنند، گفت: مطالعه میدانی در این چند دهه نشان می‌ دهد که این اژدهای خفته بیدار شده و سرمایه گذاری زیادی را انجام داده و تلاش می‌ کند تا چهره نورانی اسلام و معنویتی که انقلاب آورد و پیام آور یک رهبری صالح برای جهان بود با حرکات انحرافی به زمین بزند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران عنوان کرد: شاید فقط گزارش های تلاش های یک دهه در دوره ضیاءالحق که از پاکستان شروع شد و در گام اول سه هزار مدرسه علمیه با شعار ضدیت با شیعه راه اندازی شد و میلیون ها طلبه را تربیت کردند کافی باشد تا ما عمق، گستره و تلاشی که صورت می‌ گیرد که این معجزه بزرگ قرن را زمین بزند به خوبی درک کنیم.

وی بیان داشت: عربستان که برای همه واضح و روشن است که نه تنها در داخل بلکه برای جهان برنامه توسعه وهابیت سلفی ارهابی را در دستور کار دارد و کسانی که با کشورهای خارج از ایران به ویژه مسلمان ارتباط دارند هرساله که رفت و آمد می‌ کنند میزان برگشت حس برادری با مکتب اهل بیت(ع) را به وضوح مشاهده می‌ کنند، چراکه آنها روز به روز حس کینه ورزی با شیعه را تشدید می‌ کنند.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور با اشاره به این که ما نیز باید چنین برنامه های گسترده ای داشته باشیم، گفت: امروز بیش از 3000 شبکه ماهواره ای علیه مکتب اهل بیت(ع) تلاش می‌ کنند که بیش از 300 مورد آنها فارسی زبان هستند، حال شما ببینید آیا ما در چنین شرایطی وظیفه نداریم؟

وی افزود: به عقیده من باطل السحر کار آنها یقینا وجود و تلاش طلاب پژوهشگر فعال و هوشیار و عاقبت اندیشی است که بتوانند از این تهدید فرصت آفرینی کنند، آنها بخواهند یا نخواهند جهان را درباره مکتب اهل بیت(ع) حساس کرده اند و ما باید این حساسیت را به عنوان یک فرصت برای پاسخگویی به شبهات به کار بگیریم.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور ابراز داشت: این یک جنبه سلبی قضیه بود، درحالی که انقلاب یک جریان رو به جلو است، ما از آن جهت که چند سالی است تمرکز روی مهندسی فرهنگی بر اساس قرآن داریم متوجه هستیم که قرآن مسیر معنا دار پیشرفت را برای ما تعریف کرده است، چراکه تشکیل انقلاب تا رسیدن به تمدن نوین اسلامی با قدری تفاوت اندک در سیر نزول قرآن هم اتفاق افتاده است.

وی با تأکید بر این که اگر بنا است که این حرکت درست انجام شود باید تلاش کنیم، گفت: اگر قرار است چهل ساله اول انقلاب به چهل سال دوم وصل شود و خود را به عنوان یک مکتب تمدن ساز عرضه کنیم، حوزه در برابر سؤال بزرگی قرار می‌ گیرد که لوازم علمی، تئوری، روش حرکت و سبک هایی که باید تولید شود، گفتمانی که باید ایجاد شود و روش تبدیل این گفتمان به فرهنگ و روش تثبیت این فرهنگ و انتقال آن به نسل های بعد چیست؟.

مدیر حوزه های علمیه خواهران عنوان کرد: حوزه های علمیه در این مسیر باید متمرکز شود، آن چیزی که باید در حوزه های علمیه اتفاق بیفتد احساس مسؤولیت طلابی است که با قدرت خدادادی پژوهش و نوآروی در وجود آنها به ارمغان گذاشته شده است.

وی بیان داشت: احساس مسؤولیت اگر در ما شکل بگیرد گسترده تر از نظام آموزش فعالیت های علمی را دامن می‌ زنیم، اصولا اگر حس مسؤولیت به عنوان طلاب حوزه های علمیه در جان ما ریشه بزند بسیاری از مطالبی که درنظام آموزشی فعلی حوزه اضافه شده تبدیل به برنامه های مطالعاتی می‌ شود و ما را درگیر مسائلی حساس و ضروری می‌ کند تا بتوانیم از این انقلاب حفاظت کنیم./1330/پ202/ب1

ارسال نظرات