۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۶۰۰۷۱۱
در نشست خبری؛

ویژه برنامه‌های آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی در نوروز تشریح شد

ویژه برنامه‌های آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی در نوروز تشریح شد
ویژه برنامه های نوروزی و برنامه های آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در نوروز از سوی معاون فرهنگی و امور زائران این آستان تشریح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عباس سلیمی معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در نشست خبری تشریح ویژه برنامه های ماه رجب و تعطیلات عید نوروز سال 98 آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، گفت: آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در ایام عید نوروز برنامه های متنوعی برای مردم شریف و زائران این آستان منور در نظر گرفته است.

سلیمی ادامه داد: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) 40 دقیقه پیش از تحویل سال نو از تریبون رسمی در خدمت مردم خواهد بود.

وی افزود: در برگزاری هر چه بهتر مراسم تحویل سال نو با هماهنگی هایی که آستان با دیگر نهادها و ادارات شهرستانی انجام داده مراسم ویژه تحویل سال نو در امنیت و آرامش با قرائت آیاتی از کلام الله مجید، دعای توسل و بخشی از زیارتنامه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در صحن اصلی و سایر صحن ها برگزار می شود.

سلیمی با اشاره به آداب و رسوم جمعه آخر سال، ابراز کرد: با توجه به اینکه مردم عزیز در مراسم جمعه آخر سال بر سر مزار اهل قبور حاضر می شوند و با توجه به اینکه همچنان در صحن جدید الاحداث آستان مقدس عبدالعظیم حسنی(ع) مومنان و مومنات دفن می شوند آمادگی فضا در این روز به گونه ای خواهد بود که رضایت مردم جلب شود.

معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) درخصوص مراسم معنوی اعتکاف در ایام آغازین سال نو، اظهار داشت: با برنامه ریزی و تلاشی که آستان مقدس با ستاد مرکزی اعتکاف کشور داشت ثبت نام به صورت اینترنتی انجام و قریب به 300 تن در این مراسم معنوی از 29 اسفندماه تا 2 فروردین سال 98 شرکت خواهند کرد.

سلیمی ادامه داد: ستاد برگزاری اعتکاف آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برنامه های معنوی معرفتی مفصلی از سخنرانی گرفته تا تشکیل حلقه های معرفتی در راستای ارتقای معرفت دینی معتکفین و قرائت ادعیه با حضور ذاکران اهل بیت(ع) در دستور کار خود قرار داده است.

وی اضافه کرد: همچنین مراسم با شکوه ام داوود حسن ختام برنامه معنوی اعتکاف خواهد بود از این رو آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) این مراسم را برای عموم مردم برگزار خواهد کرد.

معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از برگزاری یک ویژه برنامه شاد و جذاب با عنوان شکوفه های بهاری خبر داد و گفت: این برنامه به همت اداره فرهنگی و آموزشی آستان مقدس از 2 تا 11 فروردین سال 98 برگزار می شود که اصلی‌ترین جامعه هدف و شرکت کنندگان این برنامه جوانان و نوجوانان خواهند بود.

سلیمی بیان داشت: موزه آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در پاره ای از ایام نوروز غیر از روزهای اول، دوازدهم، سیزدهم و جمعه‌ها برای بازدید عموم در ساعات اداری پذیران علاقه مندان خواهد بود. همچنین در این ایام بحث مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی تعطیل نخواهد بود و در چهار نقطه آستان نماز جماعت اقامه خواهد شد.

وی ادامه داد: بخشی از ده‌ها برنامه آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در ایام عید نوروز و ماه مبارک رجب تصحیح قرائت نماز، مسابقات فرهنگی با استفاده از متن دعای تحویل سال، برگزاری مراسم عقد زوج های جوان، برگزاری جشن تکلیف و جشن عبادت پسران و دختران خواهد بود./813/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات