۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۶۰۰۹۶۵
معاف:

جوان، برخوردار از قوت در عمل و امانت داری است + فیلم

جوان، برخوردار از قوت در عمل و امانت داری است + فیلم
نایب رییس بسیج اساتید گفت: مسؤولیت پذیری بدین معنا نیست که حریص بر پست و مقام باشند بلکه مراد مسؤولیت در قبال سازندگی و خدمت به کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، معاف نایب رییس بسیج اساتید عصر سه شنبه در برنامه هم اندیشی «گام دوم انقلاب از نظر تا عمل» که به همت موسسه فرهنگی شناخت رهبری در سالن جلسات خبرگزاری فارس برگزار شد به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: در تبیین بیانیه گام دوم این نکته بسیار حائز اهمیت است که نقطه عطف این نامه کجاست؟ پر بسامد ترین فراز و راهبردی ترین آنها چیست؟

وی در ادامه ابراز داشت: یکی از واژه های پربسامد و راهبردی این بیانیه تمرکز مقام معظم رهبری بر واژه جوان است.

استاد دانشگاه با اشاره به اهمیت بررسی معنای هستی و چیستی جوان اظهار کرد: در رابطه با تبیین واژه جوان اولین قدم آن است که ببینیم دأب دین و تلقی آن از جوان چیست؟

وی در ادامه بیان کرد: با رجوع به متن دین و روایات موجود در این باب، جوان کسی است که برخوردار از قوت و امانتدار صالحی باشد.

جوانان شانه زیر بار مسؤولیت بدهند

معاف در پایان خاطرنشان کرد: در روایات جوان به سی ساله ها و چهل ساله ها گفته می شود و در این بیانیه رهبری خطاب به جوانان اشاره کرده است که شانه زیر بار مسؤولیت بدهند بدین معنا نیست که حریص بر پست و مقام باشند بلکه مراد مسؤولیت در قبال سازندگی و خدمت به کشور است./۸۱۱/پ203/ب1

تعداد بازدید : 5
ارسال نظرات