۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۴
کد خبر: ۶۰۱۰۲۷

۶ کتاب ارزشمند با موضوع پروین اعتصامی رونمایی می‌شود

۶ کتاب ارزشمند با موضوع پروین اعتصامی رونمایی می‌شود
دبیر علمی جشنواره بین المللی پروین اعتصامی گفت: همزمان با جشنواره از شش اثر برجسته با موضوع آن شاعر بلند آوازه ایران زمین رونمایی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی جشنواره بین المللی پروین اعتصامی، ابوالفضل علیمحمدی، دبیر علمی جشنواره بین المللی پروین اعتصامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همزمان با این جشنواره بین المللی که با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی همراه خواهد بود، از شش اثر برجسته با موضوع آن پروین اعتصامی در تبریز رونمایی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: کتاب قصه هایی برای نوجوانان براساس شعرهایی از پروین اعتصامی تألیف دکتر مینو امیر قاسمی، ترجمه ترکی اشعار پروین اعتصامی به زبان ترکی آذربایجانی به کوشش مختار صدرمحمدی و سالشمار تفصیلی احوال و آثار پروین اعتصامی نوشته دکتر رحیم رئیس نیا از جمله کتاب‌هایی است که ٢٥ اسفند رونمایی خواهند شد.

علیمحمدی افزود: چکیده پایان نامه های دانشگاهی در مرتبط با پروین به همت دکتر رحمان مشتاق مهر، مجموعه مقالات جشنواره بین المللی پروین اعتصامی به کوشش ابوالفضل علیمحمدی؛ دبیر علمی جشنواره و همچنین کتاب جایگاه پروین در شعر معاصر نوشته دکتر صمد رحمانی سه اثر دیگری است که همزمان با برگزاری جشنواره رونمایی می شود.

وی با بیان این‌که همزمان با جشنواره بین المللی پروین اعتصامی؛ ویژه‌نامه‌ای نیز حاوی مقالات، اشعار، مصاحبه‌ها، تصاویر و اخبار مربوط به جشنواره در اختیار عموم شرکت کنندگان قرار خواهد گرفت، گفت: این جشنواره آغازی برای شناساندن چهره ادبی پروین اعتصامی در عرصه بین المللی است.

گفتنی است، جشنواره بین المللی پروین اعتصامی به همت انجمن ادبی تبریز و با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با همکاری استانداری آذربایجان‌شرقی، بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان، بنیاد پژوهشی شهریار، اداره کل آموزش و پرورش استان، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تبریز، صدا و سیمای مرکز استان و دانشگاه تبریز طی روزهای ٢٤ و ٢٥ اسفند در سالن پتروشیمی تبریز برگزار خواهد شد./935/د102/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات