۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۶۰۱۰۴۱
حجت الاسلام عباسی تشریح کرد؛

فعالیت های فرهنگی و تربیتی حوزه علمیه امام کاظم

فعالیت های فرهنگی و تربیتی حوزه علمیه امام کاظم
معاون فرهنگی حوزه علمیه امام کاظم(ع) با اشاره به آخرین اقدامات صورت گرفته در این مرکز از راه اندازی واحد مشاوره خانواده ویژه طلاب و خانواده های ایشان در سال آینده خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین تجلیل از طلاب ممتاز سطوح عالی و خارج حوزه عمیه امام موسی کاظم(ع) قم پیش از ظهر امروز در سالن نشست های این مجتمع آموزشی و فرهنگی برگزار شد.

حجت الاسلام عباسی معاون فرهنگی و تربیتی حوزه علمیه امام کاظم(ع) در این مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت و با اشاره به ارزش علم و عالم اظهار داشت: امروز در تقویم جمهوری اسلامی روز شهید نامگذاری شده است اما باید بدانیم که مطابق روایات اسلامی بعد از انبیا و اولیا، علما شافع مردم هستند و در رتبه بعدی شهدا قرار دارند.

وی در ادامه با اشاره به برنامه های این معاونت در مدرسه امام کاظم(ع) افزود: برگزاری نماز جماعت در دو وعده ظهر و شب به صورت مستمر و همین طور برگزاری مراسم های ولادت و شهادت ائمه اطهار(ع) با حضور اساتید برجسته و مداحان از جمله برنامه های این مدرسه به شمار می رود.

حجت الاسلام عباسی مشاوره دهی به طلاب را یکی دیگر از برنامه های این معاونت عنوان کرد و افزود: طلاب عزیز این مدرسه با گرفتن وقت قبلی و با فرصتی کوتاه نزد اساتید مطرح می رسند و در ارتباط با جنبه های علمی و استعدادی خود مشورت می گیرند.

وی اضافه کرد: درس اخلاق با حضور حضرت آیت الله مکارم شیرازی با محوریت خانواده یکی دیگر از برنامه های ما بوده که روزهای چهارشنبه بعد از نماز مغرب و عشاء به صورت مستمر برگزار شده و مورد استقبال خوبی از سوی طلاب و خانواده های ایشان قرار گرفته است، در سال تحصیلی جدید 33 جلسه درس خارج با حضور این مرجع بزرگوار برگزار شده و این برنامه در سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.

معاون فرهنگی و تربیتی حوزه علمیه امام کاظم(ع) با اشاره به برنامه حرم تا حرم ویژه نیمه شعبان ابراز داشت: حوزه علمیه امام کاظم(ع) در ایام نیمه شعبان ویژه برنامه های خوبی را در مسیر حرم حضرت معصومه(س) تا جمکران برگزار می کند که از ایده های طلاب در این زمینه هم استفاده خواهیم کرد.

وی بیان داشت: طلاب ممتاز سال گذشته به همت مدیریت مدرسه به همراه خانواده های خود به سفر مشهد مقدس مشرف شدند و برای طلاب امسال نیز این برنامه درنظر گرفته شده است که اگر مشکلی به وجود نیاید اجرایی خواهد شد.

حجت الاسلام عباسی تصریح کرد: برنامه های تفریحی و ورزشی نیز برای طلاب در نظر گرفته شده که همه این نها در کنار برگزاری کارگاه های صوت و لحن و تجوید و تصحیح الصلاة است که با حضور حجت الاسلام محسن زهدی علیپور برگزار شده و با استقبال خوبی از سوی طلاب همراه بوده است.

وی در ادامه از راه اندازی واحد مشاوره خانواده در حوزه علمیه امام کاظم(ع) خبرداد و گفت: ان شاءالله در سال آینده این امکان برای طلاب و خانواده های ایشان فراهم می شود که با حضور در مدرسه از مشاوره اساتید بهره بگیرند به علاوه این که مهدکودک فرزندان طلاب نیز به صورت دائمی از سال آینده آغاز به کار خواهد کرد./1330/پ202/ب1

ارسال نظرات