۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۰
کد خبر: ۶۰۱۰۶۰
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

تربیت مؤمنانه مهمترین رسالت امروز روحانیان برای گذر از مشکلات است

تربیت مؤمنانه مهمترین رسالت امروز روحانیان برای گذر از مشکلات است
امام جمعه شهرکرد گفت: تربیت مؤمنانه مهمترین رسالت امروز روحانیان برای گذر از سختی‌های پیش روی نظام است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده، ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در همایش تبیین و تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب ویژه طلاب و روحانیان این استان که به میزبانی تالار لاله شهرکرد برگزار شد، با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی در این ۴۰ سال کار آسانی نداشته و در ادامه نیز نخواهد داشت، گفت: نقش جامعه روحانیت برای ادامه راه انقلاب اسلامی و پیمودن مسیر‌های پیشرفت غیرقابل انکار است.

وی با تأکید بر اینکه در ۴۰ سال اول انقلاب مشغول نظام سازی بودیم و از این پس باید به فکر جامعه سازی باشیم، خاطرنشان کرد: باید با افتخار به گذشته و امید به آینده کار‌ها را پیش بریم و در این بین روحانیت نقشی اساسی و کاربردی دارد.

امام جمعه شهرکرد با بیان این جمله رهبر معظم انقلاب که فرمودند ادامه راه آسان است به فضل الهی، خاطرنشان کرد: این به معنای آن نیست که راه آسان سختی ندارد؛ لازمه آسان پیمودن راه و گذر از سختی ها، ایمان و ایستادگی است که به لطف الهی در وجود مردم ایران موج می‌زند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه تربیت مؤمنانه مهمترین رسالت امروز روحانیان برای گذر از سختی‌های پیش روی نظام است، تصریح کرد: انسان تا مؤمن باورمند نشود نمی‌تواند در برابر سختی‌ها بایستد.

نماینده، ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت قرآن و سیره اهل بیت (ع) انسان را به سمت زندگی مؤمنانه سوق می‌دهد، گفت: عمده بیانیه گام دوم انقلاب مربوط به آینده نظام است که این آینده تنها به دست انسان‌های مؤمن به سر مقصد نهایی می‌رسد.

وی، جمهوری اسلامی را عرصه حقانیت و راه ائمه اطهار (ع) دانست و ادامه داد: جمهوری اسلامی آمده است تا سبک زندگی قرآنی را در بین همه مردم احیا کند که به لطف الهی در این ۴۰ سال به خوبی عمل کرده و ان شاءالله در ادامه مسیر نیز موفق خواهد بود.

امام جمعه شهرکرد، سال ۹۸ را یک سال مهم و راهبردی برای نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: به یقین دشمن در سال آینده از دو فرصت انتخابات و مشکلات اقتصادی برای ضربه به نظام اسلامی نهایت استفاده را خواهد کرد؛ باید هوشیار باشیم و با دغدغه مندی همه فعالیت‌های دشمن را زیر نظر داشته باشیم./۹۴۵۷/پ310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات