۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۵
کد خبر: ۶۰۱۳۲۴
در نشست خبری مطرح شد؛

نقش تأثیرگذار اوقاف و امور خیریه در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب

نقش تأثیرگذار اوقاف و امور خیریه در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب
حجت الاسلام ایزدی گفت: رهبری 7 توصیه در بیانیه گام دوم بیان فرموده است که سه بند آن از جمله اقتصاد، اخلاق، معنویت و سبک زندگی بیشتر مرتبط با فعالیت های اداره اوقاف است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد احمدزاده، مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، امروز در نشست خبری از اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه استان خراسان رضوی همزمان با ایام نوروز خبر داد و گفت: این طرح با تکیه بر کمک ها و هدایای مردم در 128 بقعه شاخص استان از 28 اسفند تا 15 فروردین 98 برگزار می شود.

وی با اشاره به ویژه برنامه های طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه، اظهار کرد: غبار روبی و عطر افشانی بقاع متبرکه، اجرای ویژه برنامه  تحویل سال در 90 بقعه متبرکه شامل قرائت دعای تحویل سال، پخش سخنرانی رهبری و دعاخوانی از جمله برنامه های پیش بینی شده در این طرح است.

حجت الاسلام احمدزاده ابراز کرد: برپایی 20 غرفه عرضه محصولات فرهنگی، نصب 50 پوستر نمایشگاهی، تدارک 40 هزار محصول فرهنگی و اهدا به کودکان بازدیدکننده از غرفه ها، برگزاری مسابقات فرهنگی روزانه و اقامه نماز جماعت، اجرای مراسم های فرهنگی در مناسبت های مختلف در این ایام، سخنرانی و قرائت ادعیه از دیگر ویژه برنامه های طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه است.

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود: برپایی خیمه های معرفت در بقاع متبرکه با 200 غرفه شامل غرفه های پاسخگویی به سوال های شرعی، عفاف و حجاب، مشاوره خانواده، مشاوره وقف با هدف معرفت افزایی به زائران و ایجاد فضای شاد برای کودکان از دیگر برنامه های این طرح است.

وی خاطرنشان کرد: 150 مبلغ خواهر و برادر در بقاع متبرکه استان خراسان رضوی جهت اجرای فعالیت های فرهنگی و خدمت گذاری به زائران مستقر هستند و حسینیه هایی در مشهد جهت اسکان زائران تدارک دیده شده است همچنین در طی اجرای طرح آرامش بهاری، مسؤولان اداره اوقاف از محل های برگزاری طرح بازدید داشته تا اگر مشکلاتی وجود رفع شده و خدمت شایسته تری به زائران داشته باشیم.

حجت الاسلام احمدزاده با اشاره به استقبال زائران از طرح آرامش بهاری در سال گذشته، گفت: حدود دو میلیون و 300 هزار نفر از طرح آرامش بهاری در سال گذشته بازدید داشتند که پیش بینی می شود امسال استقبال 8 تا ده درصد افزایش نسبت به سال قبل داشته باشیم.

حجت الاسلام ایزدی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی نیز در این نشست به توجه ویژه اداره اوقاف به بیانیه رهبری در خصوص گام دوم انقلاب اشاره و ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب 7 توصیه را در این بیانیه بیان فرموده است که سه بند آن از جمله  اقتصاد، اخلاق و معنویت و سبک زندگی بیشتر مرتبط با فعالیت های اداره اوقاف است و در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان این که امسال طرح آرامش بهاری  با نشستی با عنوان راهکارهای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب با سخنرانی رحیم پور ازغدی، عضو شورای انقلاب فرهنگی کلید خورد، افزود: برگزاری دوره های سبک زندگی اسلامی با حضور 51 مربی در بقاع متبرکه حرکتی در جهت این بیانیه رهبری بوده که دو سال است در حال برگزاری است.

حجت الاسلام ایزدی ابراز کرد: از نوروز 98 مراکز فرهنگی و قرآنی در بقاع متبرکه به مراکز افق تغییر نام می دهد و ضمن ارائه خدمات فرهنگ و قرآنی، خدمات اجتماعی نیز ازائه می دهند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی استان خراسان رضوی را پیشتاز در ایجاد وقف جدید عنوان و تصریح کرد: 300 وقف جدید در سال 97 در استان خراسان رضوی با  موضوع های مختلف به ثبت رسیده است که امسال وقفی با موضوع ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی انجام شد و نسبت به سایر استان های کشور دارای وقف بیشتر و متفاوت تر هستیم.

وی افزود: از ابتدای انقلاب تا کنون 4 هزار وقف جدید در کشور به ثبت رسیده است که 2 هزار 200 وقف در دهه چهارم و هزار 800  وقف در 30 سال اخیر به ثبت رسیده است./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات