۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۶۰۱۵۷۱
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

خروج از بحران سیل نیازمند مدیریت جهادی و انقلابی است

خروج از بحران سیل نیازمند مدیریت جهادی و انقلابی است
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر مدیریت بهتر اوضاع از سوی مسؤولان، گفت: در شرایط بحرانی مدیریت معمولی جواب نمی‌دهد؛ بلکه باید با روحیه انقلابی مدیریت شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به جاری شدن سیل در نقاط مختلف کشور و وارد آمدن آسیب‌های قابل‌توجه، بر مدیریت بهتر و شایسته‌تر اوضاع از سوی مسؤولان تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه بارندگی‌ها و سیل‌های اخیر بخش قابل‌توجهی از کشور را درگیر خود کرده است، افزود: این شرایط باید به‌گونه‌ای مدیریت شود که کام مردم در نخستین روزهای سال جدید تلخ نشود؛ ازاین‌رو همه باید همت‌های خود را افزایش دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر احصا و اجرای راهکارهای برون‌رفت از بحران در کوتاه‌ترین زمان، اضافه کرد: در وضعیت بحرانی نمی‌توان با مدیریت عادی و معمولی کار را به پیش برد؛ ازاین‌رو لازم است در این شرایط امور با روحیه جهادی و انقلابی مدیریت شود.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به بازدید خود از مناطق سیل‌زده شهرستان راز و جرگلان استان، افزود: در این مناطق نیازهایی از قبیل پلاستیک برای پوشاندن سقف منازل، کمبود آب شرب سالم و غیره به وضوح مشاهده می‌شد.

وی در ادامه گفت: باید دولت در کوتاه‌ترین زمان اقدام به اعطای تسهیلات بلاعوض به مردم سیل‌زده کند تا اندکی از درد و گرفتاری این مردم تسکین یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی از بانک‌ها هم خواست تا روند اعطای تسهیلات بلاعوض و کم‌بهره به مردم سیل‌زده را تسریع کرده و اجازه ندهند مردم در دریافت این تسهیلات در مواجهه با مسائلی از قبیل ضمانت به بن‌بست بخورند.

گفتنی است، در نخستین روزهای امسال و هم‌زمان با سیل در شهرهای استان گلستان، شهرستان‌های راز و جرگلان و مانه و سملقان در خراسان شمالی هم گرفتار سیل شدند، در این سیل افزون بر جان باختن سه تن از هم استانی‌ها، میلیاردها تومان خسارت به تأسیسات زیربنایی و بخش کشاورزی استان وارد شد./9314/ت210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات