۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۸
کد خبر: ۶۰۱۷۱۸
آیت الله سعیدی:

بصیرت راه نجات امت اسلام در فتنه ها است

بصیرت راه نجات امت اسلام در فتنه ها است
امام جمعه قم گفت: اگر امت اسلام بصیرت داشته باشد، دیگر ملحدین نمی توانند در اعتقاد، اخلاق و رفتار انسان تأثیر بگذارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید محمد سعیدی، امام جمعه قم، جمعه شب در حرم مطهر رضوی با اشاره به ویژگی های منتظران، گفت: یکی از مطالبات امام زمان(عج) این است که امت اسلام بصیرت داشته باشد و اگر امت اسلام بصیرت داشته باشد، دیگر ملحدین نمی توانند در اعتقاد، اخلاق و رفتار انسان تأثیر بگذارند.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) که فرمود:«اگر کسی امام زمان خود را نشناسد و بمیرد، به مرگ جاهلی مرده است.»، اظهار کرد: اگر مردم غافل شوند، شیطان دین آن ها را برده و مستکبرین اعتقادات آن ها را از بین می برد.

آیت الله سعیدی با اشاره به انتظارات ولی عصر(عج) از منتظران ظهور، ابراز کرد: اگر انسان اعتقاد داشته باشد که امام زمان(عج) هر لحظه به اعمال و رفتار ما نظارت دارند همین کافی است که مطیع امر خدا باشد و دور بودن یا نزدیک بودن و غایب بودن یا ظاهر بودن ایشان تفاوتی ندارد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) اظهار کرد: یکی از راه های انحرافی برای به انحراف کشاندن مردم به خصوص جوانان این است که وارد دانستنی هایی در خصوص ولی عصر(عج) می شوند که نقشی در تربیت، اعتقاد و رفتار ما ندارد در حالی که مهم این است که بدانیم مطالبات ایشان از ما چه است و انتظارات ایشان را برآورده کنیم.

امام جمعه قم افزود: امام زمان از ما می خواهد که احکام و مسانل اخلاقی را به خوبی بدانیم، روابط اجتماعی مناسب داشته باشیم، با خانواده و اطرافیان برخورد مناسب داشته باشیم، مطیع خدا باشیم و دغدغه امام این است که از هدف خلقت که عبادت خدا است، دور نیفتیم بنابراین تنها به دیدار ایشان نائل شویم مهم نیست، مهم پیروی کردن از حضرت است.

وی با تأکید بر این که نیت عمل و ظاهر عمل باید خالص برای خدا باشد، ابراز کرد: هم نیت و هم ظاهر عمل باید خوب باشد به عنوان مثال کسی که امر به معروف و نهی از منکر می کند، نباید در ترویج دین به گونه ای عمل کند که در فرد انذار از دین به وجود آید.

آیت الله سعیدی به توجه به رفتار بزرگان دین در تبلیغ دین تأکید و تصریح کرد: بزرگان دین و رهبر معظم انقلاب را ببینید که چگونه در تبلیغ دین عمل می کردند، همان گونه عمل کنید و به صورتی دین را تبلیغ کنید که مردم به دین ترغیب شوند.

وی با اشاره به مدیریت آیت الله طبسی بر آستان قدس رضوی در حدود 30 سال، گفت: این عالم بزرگ رتبه خود را خادم جزء می نوشت حال آن که برخی به دنبال حلالیت طلبیدن هستند که حرف هایی در مورد ایشان گفته اند در حالی که چرا چنین باشد، در حال حاضر نیز در حادثه سیل اخیر در کشور برخی هجمه هایی علیه مسؤولان شروع کرده اند که این هجمه ها دردی از سیل زده ها برطرف نمی کند و به جای آن به داد مردم برسید.

امام جمعه قم اجرای برنامه های فرهنگی در آستان مقدس امام رضا(ع) را به برکت انقلاب و خون شهدا دانست و افزود: آستان مقدس حرم معصومه(س) ارتباط تنگاتنگ با آستان قدس رضوی دارد./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات