۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۶۰۱۷۷۱
رئیس ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه:

حوزه‌های علمیه تمام تلاش خود را در خدمت به سیل‌زدگان به کار بسته‌اند

حوزه‌های علمیه تمام تلاش خود را در خدمت به سیل‌زدگان به کار بسته‌اند
حجت الاسلام والمسلمین زمانی فعالیت‌های ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه در کمک به سیل‌زدگان روزهای اخیر کشور را تشریح کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسن زمانی، رئیس ستاد حوزوی بحران و حوادث غیر مترقبه حوزه‌های علمیه کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: بلافاصله بعد از حادثه سیل استان گلستان، در روز اول ستاد استانی حوزه‌های علمیه استان گلستان تشکیل جلسه داد.

وی افزود: این جلسه مرکب از پنج نهاد حوزوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برادران استان گلستان، مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران استان، مرکز خدمات حوزه، سازمان تبلیغات و طلاب خارجی بود که مدیریت طلاب اهل سنت نیز به آن‌ها اضافه شد و توانستند با همکاری هم برنامه‌ریزی خوبی برای حل مشکلات و کمک به سیل‌زندگان انجام دهند.

وی ادامه داد: روز دوم نیز مدیران محترم استانی حوزه‌های علمیه در منطقه حضور پیدا کردند و از نزدیک شاهد مشکلات و نیازمندی‌های حادثه‌دیدگان بودند. اعزام طلاب و روحانیان با چند هدف نجات مردم سیل‌زده، انتقال کمک‌های در نظر گرفته شده و انجام مشاوره‌هایی به منظور راهنمایی و آرامش دادن به سیل‌زدگان بود؛ همزمان به تمامی مدیران حوزه‌های علمیه سراسر کشور ابلاغ کردیم که با مدیر حوزه علمیه استان گلستان تماس بگیرند و هر امکاناتی که نیاز است و استان‌های دیگر می‌توانند تهیه کنند را آماده و تقدیم کنند.

رئیس ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه حوزه‌های علمیه کشور از اعلام آمادگی آیت‌الله اعرافی، مدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور برای کمک به سیل‌زدگان به وسیله نامه‌هایی که برای آیات نورمفیدی و طبرسی نمایندگان رهبری در گلستان و مازندران نوشته شده است، خبر داد و گفت: در کمک به سیل‌زدگان شیراز نیز با تماسی که با جناب آقای عابدی مدیر حوزه استان فارس داشتیم ستاد حوزوی استان تشکیل شد و به بررسی امکانات پرداختیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین زمانی با اشاره به ستاد بحران استان که به ریاست استاندار هر استان تشکیل می‌شود، گفت: این ستاد متشکل از نهادهای دولتی و اجرایی است؛ اما با هماهنگی با وزیر محترم کشور و آقای نجار رئیس ستاد بحران کشور مقرر شد مدیر حوزه علمیه هر استان، عضو ستاد بحران استانداری باشد تا در جریان ریز اقدامات و نیازمندی‌ها قرار بگیرد.

ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه حوزه‌های علمیه کشور که سال گذشته با حادثه زلزله استان کرمانشاه و سرپل ذهاب تأسیس شد، توانست خدمات خوبی را به مردم زلزله زده کرمانشاه ارائه کند؛ اعزام دو هزار طلبه، کمک‌های غیر نقدی و حدود دو میلیارد تومان کمک نقدی طلاب و روحانیان از خدمات این ستاد به مردم زلزله زده بود./836/ت302/س

خبرنگار: محمود لطیف

محمود لطیف
ارسال نظرات