۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۶۰۱۹۳۹
امام جمعه بجنورد:

بحران سیل اخیر باید درس عبرتی برای همه باشد

بحران سیل اخیر باید درس عبرتی برای همه باشد
امام جمعه بجنورد گفت: بحران سیل‌های اخیر و وارد آمدن خسارت سنگین در کشور باید درس عبرتی برای رفع اشکالات مدیریتی و عملکردی در حیطه‌های مرتبط باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست شورای اداری استان، با اشاره به خسارت‌ها و آسیب‌های سیل‌های اخیر در اقصی نقاط کشور، بر مدیریت بهتر بحران تأکید کرد.

وی با اشاره به ضرورت ارائه خدمات بیشتر و بهتر به مردم سیل‌زده از سوی نهادهای مسؤول و مردم سایر نقاط کشور، تصریح کرد: اگر همه مسؤولان و نهادهای مرتبط به همراه مردم دست در دست هم برای رفع آلام و گرفتاری‌های مردم مناطق سیل‌زده تلاش کنند بدون شک بخش اعظمی از مشکلات موجود در این مناطق مرتفع می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه بنا به فرموده امام صادق (ع) بلایای طبیعی در ظاهر بلا بوده اما در باطن نعمت هستند، افزود: سیل اخیر هم اگرچه باعث خرابی‌ها و مشکلات متعددی شد اما در درون خود نعمت بزرگی بود.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اضافه کرد: در سال‌های اخیر همواره نگران کم‌آبی و خالی بودن ظرفیت سدها و رودخانه‌های خود بودیم اما با بارندگی‌های امسال الآن تقریباً ظرفیت تمام سدهای کشور پر شده و از چندی پیش هم آب اضافه آن‌ها رهاسازی می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر این نعمت‌های الهی سبب بروز خسارت می‌شوند ما باید به مدیریت و عملکرد خود مراجعه و ایرادهای قبلی خود را بررسی کنیم؛ چراکه این میزان خسارت و خرابی نتیجه عملکرد نادرست ما در قبال طبیعت و منابع طبیعی بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر عبرت‌آموزی از این وقایع، افزود: باید بحران‌های مختلف ازجمله بحران سیل اخیر به فرصت طلایی برای بهبود عملکرد و اتخاذ سیاست‌ها و تصمیم‌های مناسب در حیطه‌های مرتبط تبدیل شود.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار کرد: روشن است که اگر استانداردها و اصول مرتبط با منابع طبیعی و محیط زیست رعایت نشود بارندگی‌ها به سیل منجر شده و خرابی به بار می‌آورند؛ به همین دلیل باید با رعایت این اصول مانع از ایجاد بحران در کشور شویم./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات