۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۶۰۱۹۶۷
در صورت افزایش آب خروجی؛

احتمال زیر آب رفتن روستا‌های چوئبده آبادان وجود دارد

احتمال زیر آب رفتن روستا‌های چوئبده آبادان وجود دارد
حجت الاسلام سیلاوی با بیان اینکه در حال حاضر روستا‌های شهرستان خطر آبگرفتگی ندارند، گفت: ترس ما از افزایش آب است که در این صورت به احتمال زیاد روستا‌ها زیر آب خواهند رفت.
حجت الاسلام حمید سیلاوی، امام جمعه چوئبده آبادان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به حضور نیرو‌های دولتی و نظامی و اقشار مختلف در ترمیم و استحکام سدبند‌ها اظهار داشت: آب ورودی به سوی زمین‌های کشاورزی و خانه‌های روستایی حرکت کرد، اما با ترمیم سیل بند‌ها از وقوع حادثه جلوگیری شد هر چند که احتمال دارد با افزایش سطح آب شاهد وقوع سیل در روستا‌ها باشیم.

امام جمعه چوئبده آبادان با بیان اینکه جحم آب ورودی تاکنون کنترل شده است، افزود: نگرانی ما از آب‌هایی است که از شادگان و ماهشهر می‌آید و در صورتی که به سوی تنگه‌ها و چوئبده سرازیر شود خطراتی را به وجود خواهد آورد.

حجت الاسلام سیلاوی در رابطه با حضور روحانیت و طلاب در ترمیم و استحکام سیل بند‌ها عنوان داشت: روحانیت در رأس کار‌ها است و در این باره روحانیان و ائمه جمعه با لباس‌های طلبگی حضور میدانی داشته و دوشادوش مردم و به ترمیم و تکمیل سیل بند‌ها می‌پردازند.

وی با بیان اینکه در زمان کنونی نیازمند وحدت و همدلی همه اقشار هستیم، تصریح کرد: متأسفانه برخی‌ها به دنبال حزب بازی، انتقام گیری سیاسی، جناح بندی و بهره بری سیاسی هستند در عین حال برخی‌ها بدون توقع و چشمداشت در حال خدمت هستند.

امام جمعه چوئبده آبادان بیان داشت: مغرضان هر گونه پیشامد و حادثه طبیعی را به نظام اسلامی مرتبط می‌کنند و به واقع به شیطنت بازی روی می‌آورند حال آنکه اگر خدمتگزاران بی ادعا به کنترل امور نمی‌پرداختند قطعا حادثه بزرگتری روی می‌داد./۹۴۵۶/ت303/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محمدرضا کیانفر
Iran, Islamic Republic of
۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور گفت: کشور ما سیل‌خیز است؛ مگر دولت و مسؤلان سیل را آورده‌اند؟!

آقای رحمانی،
شما که اینقدر دانشمندید و می‌دانید کشور ما سیل‌خیز است لازم بود به جای اتلاف انرژی بر سر دعواهای جناحی 1- سدها را تخلیه 2- مسیل‌ها را پاکسازی 3- هموطنان را منتقل می‌کردید تا این فاجعه سرمان نیاید.
...
با تشکر از توجه شما،
0
0