۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۶
کد خبر: ۶۰۲۰۳۷
استاد حوزه علمیه:

رهبری با بیانیه گام دوم انقلاب حجت را بر همه تمام کردند

رهبری با بیانیه گام دوم انقلاب حجت را بر همه تمام کردند
استاد حوزه علمیه گفت: رهبر معظم انقلاب با بیانیه گام دوم انقلاب حجت را بر همه تمام کرده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید مجتبی خاتمی در سلسله نشست‌های بصیرتی که شنبه شب‌ها در مسجد سلمان فارسی کاشان برگزار می‌شود با اشاره به اینکه نسبت به سیل زدگان نباید بی تفاوت بود، گفت: پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید خداوند انسان مومن را به اندازه عملی که دارد او را مورد امتحان قرار می‌دهد.

وی افزود: حوادث غیر مترقبه و طبیعی امتحان الهی برای مردم و مسؤولان نظام است و باید مراقب بود در این امتحان الهی مردود نباشیم.

حجت الاسلام خاتمی در ادامه به تحلیل و تفسیر بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: رهبر معظم آنچه را نوشته و گفته هیچگاه آن را به مردم توصیه و تاکید نکرده است، اما در رابطه با بیانیه گام دوم انقلاب از آیت الله شب زنده دار می‌خواهد تا پیام بیانیه گام دوم انقلاب را که خیلی برای آن زحمت کشیده را به حوزویان برساند.

وی افزود: رهبری با بیانیه گام دوم انقلاب حجت را بر همه تمام کرده است و امروز مسؤولان، حوزه و دانشگاه و جوانان باید بیانیه رهبری را تحلیل و تفسیر کرده و آن برای اجرا و عملیاتی کردن شفاف سازی کنند.

به گفته وی برای احرا و عملیاتی شدن بیانیه گام دوم انقلاب همه مسؤول هستند و باید برای اجرای آن تلاش کنند چرا که بیانیه گام دوم یکی از مهمترین مکتوبات بعد از انقلاب اسلامی است که دارای محتوا و مفاهیم عالی و اعجاز آور است.

حجت الاسلام خاتمی گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ماحصل ۳۰ سال رهبری و حدود ۵۰ سال مبارزات و تفکرات و اندیشه‌ها و تجربیات علمی و دینی و مدیریتی رهبری در سطوح مختلف است.

وی افزود: با وجود همه فراز و فرود‌ها چهل سال از عمر انقلاب اسلامی گذشت و امروز در شرایطی قرار داریم که برای حفظ انقلاب اسلامی باید تلاش کنیم.

استاد حوزه علمیه گفت: بیانیه گام دوم انقلاب گام نهادن در خودسازی و جامعه سازی و تمدن سازی و اصلاح خطا‌ها و اشتباهات فردی است و تا اشتباهات و خطا‌ها اصلاح نشود رشد و رویشی وجود نخواهد داشت.

حجت الاسلام خاتمی ابراز کرد: تنها انقلابی که مردمی آغاز شد و مردمی ادامه یافت و چهل سال بر اصول و آرمان‌های خودش پافشاری کرده و خیانتی به آرمان‌های آن نشده است انقلاب اسلامی ایران است.

وی افزود: امروز بعد از گذشت چهل سال از انقلاب قائل به تغییر و تحول و اصلاح خطا‌ها و نقاط ضعف و راهبرد‌های خطا هستیم اما نسبت حفظ اهداف و آرمان‌ها و اصول انقلاب پافشاری می‌کنیم.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه نظام فکری و اندیشه و تفکر رهبر معظم انقلاب دو لایه دارد، گفت: یک لایه  آن بنیادین توحیدی و لایه دیگر آن راهبردی است که بنا است گام به گام فراگیر شود و به تمدن نوین اسلامی منتهی شود.

لازم به ذکر است، مسجد سلمان فارسی خیابان امیرکبیر یکی از مساجد فعال شهرستان کاشان در امور فرهنگی بوده و امسال برای ششمین سال متوالی است که سلسله بحث‌های بصیرتی اخلاقی به همت و تلاش امام جماعت این مسجد، حجت الاسلام سید محمد لاجوردی برگزار می‌شود./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات