۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۶۰۲۰۶۸
نماینده ولی فقیه در لرستان:

امدادرسانی در مناطق سیل زده با قوت ادامه یابد

امدادرسانی در مناطق سیل زده با قوت ادامه یابد
نماینده ولی فقیه در لرستان به وضعیت مردم سیل زده در استان اشاره کرد و گفت: امدادرسانی در مناطق سیل زده با قوت ادامه یابد.

حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به اینکه در راستای سیل اخیر همه شهرها و مناطق روستایی ما درگیر این سیل هستند، بیان داشت: متأسفانه در برخی شهرها سیل ویرانگر بوده و خسارات سنگینی وارد کرده است.

وی با اشاره به اینکه خسارت سیل در لرستان باور کردنی نیست، افزود: از ویسیان تا پلدختر هیچ پلی باقی نمانده است، جاده خرم آباد، پلدختر در 100 کیلومتر خراب شد، امکانات کشاورزی از بین رفت و قابلیت کشت وجود ندارد، احشام و دام ها و سدهای ماهی استان نیز از سیلاب آسیب دیده اند.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به اینکه افزون بر شهرستان پلدختر و معمولان که در جریان سیل خسارت فراوانی دیدند، اظهار داشت: شهرستان دوره و چگنی، دورود، بروجرد، الیگودرز نیز دچار خسارت شده است.

40 روستای لرستان در معرض رانش زمین هستند

نماینده ولی فقیه در لرستان به مشکل رانش زمین در جریان سیل اخیر اشاره کرد و گفت: هم اکنون 40 روستای لرستان در معرض رانش زمین هستند.

وی به وضعیت بحرانی مردم پلدختر اشاره کرد و اظهار داشت: سرمایه عمر مردم و اسباب و لوازم خانگی در پلدختر و معمولان، دورود و خرم آباد و کوهدشت و دلفان  از بین رفته است؛ خسارت ها باید جبران شود.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به اینکه مردم سیل زده از نظر روحی و روانی در شرایط مناسبی نیستند، گفت: مردم نیاز به کمک دارند، در برخی از روستاها هنوز کمکی به آنها نرسیده است، امدادرسانی در مناطق سیل زده با قوت ادامه یابد.

وی با تأکید بر ضرورت توجه به وضعیت روحی مردم سیل زده گفت: امیدواریم مسؤولان تا پایان رفع مشکلات مردم سیل زده در کنار آنان باشند و به وعده های خود عمل کنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان اظهار داشت: اگر حق لرستان در سد سازی و تخصیص آب داده می شد امروز این اتفاق نمی افتاد.

وی با تأکید بر اینکه باید اقدامات پیشگیرانه انجام شود، گفت: سد سازی، لایروبی رودخانه ها، حفظ حریم رودخانه و آبخیزداری در لرستان باید انجام شود و در سایه همدلدی و همبستگی به کمک مردم سیل زده بشتابیم.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با تأکید بر ضرورت در نظر گرفتن اسکان اضطراری عنوان کرد: بخشی از این مهم پیش ‌بینی ‌شده است و اما نیازمند تهیه امکانات و اسکان بیشتر است.

وی بر مدیریت صحیح در رسیدگی به وضعیت سیل زدگان و امداد رسانی تأکید کرد و گفت: باید توجه بیشتری به آذوقه و امکانات بهداشتی سیل زدگان شود./9451/ت310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات