۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۶۰۲۰۵۴

گروه های جهادی پیشرو در خدمت رسانی به مناطق سیل زده

گروه های جهادی پیشرو در خدمت رسانی به مناطق سیل زده
گروه های جهادی در استان لرستان به صورت خودجوش در حال تهیه اقلام و امداد رسانی به مردم سیل زده لرستانی هستند.

محمدگندابی، مسؤول گروه جهادی مهر مهدوی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: گروه جهادی ما به صورت خودجوش تصمیم گرفتیم مقداری اقلام تهیه و به شهرستان پلدختر ببریم.

وی افزود: صبح روز پنج شنبه هفته گذشته نزدیک به 30 نفر همراه با 100 بسته غذایی کامل همراه با پوشاک و لوازم بهداشتی در روستای بابازید خدمت رسانی کردیم.

گندابی با اشاره به توزیع عادلانه بسته های مواد غذایی بین مردم سیل زده عنوان داشت: اکثر مردم از شرایط خود ناراضی بودند و گلایه های فراوانی داشتند ولی پس از فعالیت و امداد رسانی ما نظرشان تغییر پیدا کرد.

وی افزود: پس از پایان فعالیتمان و بازگشت به خرم آباد هرکدام از این 30 نفر خودشان یک گروه جهادی تشکیل دادند و همواره در مناطق سیل زده در حال امداد رسانی به مردم پلدختر و معمولان هستند.

گندابی با اشاره به تبلیغ در فضای مجازی با عنوان گروه جهادی مهر مهدوی گفت: از چند نهاد و ارگان به ما پیشنهاد همکاری برای خدمت رسانی به سیل زدگان دادند.

وی افزود: تبلیغ ما در فضای مجازی موجب شد خیلی از افراد متوجه اوضاع مردم سیل زده شوند و دیگر افراد را تشویق به امداد رسانی به سیل زدگان کنیم.

گندابی خاطرنشان کرد: هم اکنون نیز با قرارگاه فرهنگی امام خامنه ای( موکب مردمی امام خامنه ای) خرم آباد توانستیم از 16 فروردین ماه یک مکان مناسب در مرکز شهر پلدختر پیدا کنیم و غذای گرم به دست مردم برسانیم.

قرارگاه مسجدالرسول(ص) خرم آباد از دیگر مراکزی است که کمک های مردمی را جمع آوری و به دست مردم در مناطق سیل زده می رساند.

گفتنی است، توسط شورای هیأت مذهبی شهرستان دشتستان استان بوشهر و موکب قاسم ابن الحسن (ع) برازجان، یک دستگاه نانوایی سیار با 700 کیسه آرد در راستای پخت نان برای مردم سیل زده پلدختر بارگیری و ارسال شده است.

بسته بندی اقلام تهیه شده توسط بنیاد صدر و خواهران گروه جهادی هیأت مساکین الزهرا(س) از دیگر اقدامات جهادی برای کمک رسانی به سیل زدگان پلدختر است.

حضور دانشجویان و طلاب قزوین در منطاق سیل زده پلدختر

مسؤول سازندگی ناحیه بسیج دانشجویی قزوین نیز از اعزام اولین گروه جهادی دانشجویی قزوین به استان لرستان خبر داد و گفت: این گروه جهادی شامل دانشجویان دانشگاه های استان و حوزه های علمیه شهر قزوین هستند که به مدت 10 روز جهت انجام عملیات عمرانی به استان لرستان اعزام شده اند.

گفتنی است، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان، از منطقه محروم و صعب العبور سیل زده شاهیوند شهرستان چگنی بازدید و سرکشی کرد.

بنا براین گزارش، 24 روستا در این منطقه هنوز راه دسترسی ندارد و آب، برق و گاز این منطقه نیز همچنان قطع است.

یکی از اعضای گروه های جهای در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد که در روستای پاپی خالدار مستقر است، از نبود امکانات و وضعیت حاکم بر روستا و منازل روستایی این منطقه گلایه کرد.

گفتنی است، بسته بندی مواد غذایی و بهداشتی توسط حوزه مقاومت بسیج شهری خیبر و ارسال به روستاهای سیل زده شهرستان دلفان از دیگر فعالیت های امدادرسانی به مناطق سیل زده است./9451/ت210/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات