۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۶۰۲۱۰۹
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

حوزویان خراسان شمالی ۵۰ واحد مسکونی در مناطق سیل‌زده را بازسازی می‌کنند

حوزویان خراسان شمالی ۵۰ واحد مسکونی در مناطق سیل‌زده را بازسازی می‌کنند
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: طلاب و روحانیان جهادی استان بازسازی ۵۰ واحد مسکونی آسیب‌دیده در سیل اخیر در روستا‌های خراسان شمالی را تقبل کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در نشست هم‌اندیشی حوزویان ویژه امدادرسانی به مناطق سیل‌زده، با ارائه گزارشی از فعالیت‌های حوزویان استان در مناطق سیل‌زده، اظهار کرد: در ایام تعطیلات نوروزی امسال 90 نفر از طلاب و روحانیان در قالب پنج دوره به اردوی جهادی مناطق سیل‌زده اعزام شدند.

وی در ادامه با اشاره به آثار اجتماعی و معنوی حضور جهادی طلاب و روحانیان در مناطق سیل‌زده، اظهار کرد: حضور طلاب در مناطق سیل‌زده و کمک‌رسانی به مردم و تسلی دادن آن‌ها، روحیه مناسبی به مردم می‌داد و این تجدید روحیه کاملاً مشهود بود.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به حضور روحانیان جهادگر سراسر کشور برای کمک‌رسانی به سیل‌زدگان، خاطرنشان کرد: به فضل الهی در کشور در بحث کلان حوزه علمیه حرکت مناسبی برای امدادرسانی به سیل‌زدگان شکل گرفته و طلاب و روحانیان در این راستا خدمات‌رسانی شایسته‌ای دارند.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی در ادامه با اشاره به تقبل بازسازی برخی از واحدهای مسکونی آسیب‌دیده در سیل از سوی حوزویان، افزود: حوزویان و مدارس علمیه خراسان شمالی در مناطق سیل‌زده ساخت 50 واحد مسکونی را تقبل کرده‌اند.

وی ادامه داد: در این راستا مدارس علمیه و گروه‌های جهادی طلاب و روحانیان استان اعلام آمادگی کرده‌اند تا 50 واحد مسکونی تخریب شده در مناطق سیل‌زده را با هماهنگی کمیته امداد و سپاه به سامان برسانند.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: اگرچه اصل مهم در این زمینه حضور و کار فرهنگی حوزویان است؛ اما در عین حال طلاب و روحانیان در کار یدی هم صاحب تخصص هستند به‌گونه‌ای که اکنون در داخل مجموعه روحانیت و طلاب خراسان شمالی آرماتوربند، جوشکار و سایر تخصص‌های مورد نیاز برای احداث ساختمان وجود دارند.

وی با اشاره به اینکه با حضور حوزویان در اردوهای جهادی فضای خوبی در نوروز امسال به وجود آمده بود، افزود: طلاب در بحث کمک به سیل‌زدگان روحیه عالی داشتند و از سوی دیگر وفاق، همدلی، انس و محبت ویژه‌ای هم در بین مجموعه‌های فرهنگی و اجرایی درگیر کمک به سیل‌زدگان وجود داشت که این روحیه به مردم نیز منتقل می‌شد./9314/پ310/ب1

تعداد بازدید : 6
هادی رحیمی
ارسال نظرات