۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۶۰۲۱۱۸
رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف مطرح کرد؛

حضور چشم گیر طلاب در مسابقات بین المللی قرآن کریم

حضور چشم گیر طلاب در مسابقات بین المللی قرآن کریم
حجت الاسلام حسینی گفت: با توجه به تنوع بیشتر رشته‌ها در بخش طلاب مسابقات قرآن کریم، این بخش بیشترین شرکت کننده را نیز به خود اختصاص داده است.
حجت الاسلام سید مصطفی حسینی، رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در رابطه با مسابقات بین المللی قرآن کریم در بخش طلاب، گفت: ۳ سال است که بخش طلاب به مسابقات بین المللی قرآن کریم اضافه شده و یکی از بخش‌های ویژه این مسابقات به حساب می‌آید.

وی افزود: بخش طلاب مسابقات بین المللی قرآن کریم بیشترین تنوع رشته‌ای را هم در این مسابقات داراست؛ یعنی ما در بخش آقایان، بانوان، نابینایان و دانش آموزان فقط رشته "حفظ کل" و "قرائت" را برگزار می‌کنیم، ولی در بخش طلاب سه رشته "خطابه قرآنی"، "ترتیل" و "پایان نامه‌های قرآنی" هم به مسابقات اضافه شده که به کیفیت آن افزوده است.

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: از این رو و با توجه به اینکه تنوع بیشتری در رشته‌های این مسابقات وجود دارد، بخش طلاب مسابقات بیشترین شرکت کننده را در بین این پنج مسابقه به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به زمان برگزاری مسابقات در بخش طلاب گفت: این مسابقات ۲۰ فروردین و هم زمان با مسابقات بین المللی قرآن کریم که در بخش‌های دیگر در تهران آغاز می‌شود، در شهر مقدس قم و در مدرسه علمیه امام موسی کاظم (ع) برگزار می‌شود.

حجت الاسلام حسینی در پایان خاطر نشان کرد: اختتامیه این مسابقات هم ۲۴ فروردین ماه خواهد بود که ان شاءالله با حضور برخی از مراجع تقلید و علما در شهر مقدس قم با حضور طلاب علوم دینی برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است، مسابقات بین المللی قرآن کریم با حضور نمایندگان برگزیده بخش مقدماتی از ۶۲ کشور جهان به میزبانی دو شهر تهران (در بخش آقایان، بانوان، نابینایان و دانش آموزان) و قم (در بخش طلاب) از ۲۰ الی ۲۴ فروردین ماه سال جاری برگزار خواهد شد./۹۶۹/ت302/ب1
تعداد بازدید : 3
محمدرضا محمودخانی
ارسال نظرات