۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۶۰۲۱۴۹
آیت الله جوادی آملی:

کسی که اختلاس کند و نجومی بگیرد نتیجه کار خود را خواهد دید

کسی که اختلاس کند و نجومی بگیرد نتیجه کار خود را خواهد دید
حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان این که عذاب افراد ظالم نشانه عدل الهی است، گفت: اگر کسی اختلاس کرد، نجومی گرفت و دیگران را به چاه انداخت باید نتیجه کار خود را ببیند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله عبدالله جوادی آملی مفسر برجسته قرآن کریم در درس تفسیر خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با بیان این که اگر انسان دین خدا را یاری کند خداوند متعال او را یاری خواهد کرد، گفت: اگر جوانی مقداری از کار را انجام دهد و مقداری توسط پدر کمک شود به معنای نصرت است.

وی افزود: معنای ولایت این است که پدر کار فرزند را بر عهده گیرد اما توحید یعنی هیچکس در میان نیست و خود خدا مستقیما وارد کار می شود و مشکل انسان را حل می کند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که قرآن کریم کتابی وزین، متقن، محکم و مبرهن است، اظهار داشت: قرآن در عین اتقان آسان و دلپذیر است و مطالب آن سخت و سست نیست که مسائل غیر برهانی را بیان کند.

وی در بخش دیگر سخنان خود ادامه داد: انسان ها باید سیر الی الله کنند و زاد این راه تقوا است، تقوا این است که انسان نه بیراهه برود و نه راه کسی را ببندد، تقوا یعنی این که انسان واجبات را انجام دهد و محرمات را ترک کند، غیر از زاد و توشه انسان برای سیر الی الله نیازمند مرکب محبت است.

حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان این که محبت خداوند متعال مرکب انسان برای طی طریق است، ابراز داشت: بر اساس فرموده امام عسکری(ع) این مرکب در نماز شب برای انسان پیدا می شود، انسان باید از غیر خدا قطع امید و علاقه کند و از ادبار و اقبال جامعه ناراحت و خوشحال نشود.

وی با تأکید بر استفاده از فرصت های ناب ماه مبارک شعبان عنوان کرد: مناجات شعبانیه از مناجات بسیار غنی و پرمغز است که انسان می تواند از نزدیک با پروردگار خود مناجات کند و از نزدیک با او سخن بگوید، انسان باید استفاده کند که راه برای ترقی او باز است.

مفسر برجسته قرآن کریم خاطرنشان کرد: با وجود خطرها و مشکلات ذره ای بی مهری در عالم وجود ندارد چون مهندسی عالم بر عهده خداوند رحمان است.

وی اضافه کرد: اگر کسی اختلاس کرد، نجومی گرفت و دیگران را به چاه انداخت باید نتیجه کار خود را ببیند، جهنم در نظام کلی نشانه عدل الهی است و باید وجود داشته باشد، اگر جهنم نباشد تکلیف صدام ها، استکبار جهانی و صهیونیست ها چه می شود که جنایت ها کردند؟

حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان این که رحمت الهی بیش و پیش از غضب او است، گفت: خداوند عادلانه و بر اساس رحمت افرادی را به جهنم می برد چرا که می خواهد حق مظلوم را از ظالم بگیرد؛ عمل به قرآن کریم و معارف دینی می تواند ایران اسلامی را تا ظهور حضرت سرفراز کند.

محمد قمین
ارسال نظرات