۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۸
کد خبر: ۶۰۲۰۱۵
آیت الله جوادی آملی:

تنها راه حفظ نظام و انقلاب اجرای دستورات قرآن کریم است

تنها راه حفظ نظام و انقلاب اجرای دستورات قرآن کریم است
حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان این که قرآن کریم جامعه را زنده و بیدار می کند، تأکید کرد که تنها راه حفظ نظام و انقلاب بازگشت به قرآن و اجرای دستورات آن است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله عبدالله جوادی آملی مفسر برجسته قرآن کریم امروز در درس تفسیر خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با بیان این که قرآن کریم جامعه را زنده و بیدار می کند، گفت: قرآن جامعه را هوشمند و از خواب بیدار می کند.

وی افزود: به برکت انقلاب و نظام اسلامی درصدد این هستیم که جامعه زنده باشیم، ایران کشوری شاهنشاهی و قطب سلطنت شرق بود، کشوری شاهنشاهی کشوری است که کشورهای کوچک و اطراف خود را تحت سیطره می دهد و از آن ها مالیات می گیرد اما به برکت قرآن امپراطوری ایران و روم فتح شد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که امروز به دنبال این نیستیم که جایی را فتح کنیم، اظهار داشت: به دنبال این هستیم که کسی مزاحم ما نباشد، تنها راه حفظ نظام و انقلاب بازگشت به قرآن و اجرای دستورات آن است.

وی ادامه داد: ما می خواهیم ولو اگر قلیل هم باشیم روی پای خود بایستیم، حرف انقلاب، نظام، رهبری و مسؤولان همین است؛ چگونه قرآن کریم حجاز را که حیات خلوت دو امپراطوری بود از دست آن ها نجات داد و آن ها را رام کرد.

حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان این که قطب فهم یک ملت عقل آن است، ابراز داشت: اگر انسان عقل کار خود را به کار گیرد می تواند مسائل و موضوعات زندگی خود را به خوبی به پیش ببرد، خداوند انسان را با عدل و عقل آفریده و قرآن کریم مطابق فطرت انسان است.

وی عنوان کرد: لذت بردن از ادب، عدل، احترام و وفای به عهد و ادای امانت زبان مشترک همه بشر است، قرآن هم سنگین است چون استدلال و برهان دارد و هم آسان است چون مطابق فطرت انسان بوده و برای او لذت بخش است.

مفسر برجسته قرآن کریم خاطرنشان کرد: خداوند متعال قرآن کریم را آویخت که یک طرف آن به دست خدا و طرف دیگر برای انسان و هدایت آن است.

وی اضافه کرد: در جامعه بسیاری خواب هستند و در زمان رفتن متوجه می شوند که دستشان خالی است، برخی خیال می کنند که مقام، پست، مال، اختلاس و نجومی دارند اما وقتی بیدار می شوند می بینند که دستشان خالی است، جامعه ای که بر اساس قرآن حرکت کند نه بیراهه می رود و نه راه کسی را می بندد.

محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۳
با وجود افرادی در بدنه خانه ملت ، دولت و حاکمیت که بیش از آنکه نگران وضعیت معیشت مردم محروم و مستضعف باشند دغدغه زندگی فرزندان،خانواده و افراد و مدیران دوتابعیتی را در خارج از کشور دارند و با چنین تعارض منافع آشکاری که بین چنین افرادی در مدیریت کشور و مردم وجود دارد نمی توان انتظار داشت که در ارتباط با فرامین مقام معظم رهبری مدظله العالی در سند راهبردی گام دوم انقلاب و در سال رونق تولید در زمینه مصوبات لوایح ضد غربی،مقابله با جریان نفوذ، اصلاحات ساختار اقتصادی، اصلاح نظام بانکی،مبارزه با مفاسد اقتصادی، رانت ، تبعیض،تبانی ،ارتشاء و اجرای عدالت اقدامات جدی صورت پذیرد.
کشور و مردم نیازی به مسئولینی که با نگاه از بالا به پایین دو نسخه متفاوت یکی برای عامه مردم و دیگری برای خود ،خانواده و اطرافیانشان داشته باشند ندارند.مردم مسئولینی می خواهند که مطابق فرمایش مقام معظم رهبری مدظله العالی شآن و منزلت خود را در خدمتگزاری و پاسخگویی به مردم بدانند و نه در آقایی وقدرت محوری در مسئولیت و جایگاهی که بواسطه صبر و استقامت و خون دل خوردن و به هزینه همین مردم به آنها واگذار گردیده و دو دستی خود ، خانواده ، قبیله ، باند و اطرافیانشان را سر سفره انقلاب نشانده و عامه مردم را از آن محروم کرده اند.
می بایستی مطابق منویات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب و برای نجات و آینده کشور ، انقلاب و مردم هرچه سریعتر بدنه فکری و استراتژیک مدیریت کشور از دست چنین افراد ریاکار ، خسته ، از راه برگشته ، بی رمق و منافق خارج گردیده و در دست افراد صالح ،صادق،متخصص با انگیزه و جوانان متعهد به آرمان های انقلاب قرار بگیرد که مهمترین وظیفه شان پاسخگویی در برابر مسئولیتشان به مطالبه گری و نظارت موثر مردم ،رسانه ها و قوه قضاییه می باشد.
1
0