۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۵
کد خبر: ۶۰۰۷۹۴
آیت الله جوادی آملی:

کسی که اهل بیت را قبول ندارد نمی تواند وارد محیط ولایت الهی شود

کسی که اهل بیت را قبول ندارد نمی تواند وارد محیط ولایت الهی شود
حضرت آیت الله جوادی آملی تصریح کرد که اگر کسی بگوید که خدا را قبول دارد اما اهل بیت(ع) را قبول نمی کند از کدام در می خواهد وارد پناهگاه الهی شود؟

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله عبدالله جوادی آملی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم امروز در درس تفسیر خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با بیان این که اگر بشر در طریق مستقیم باشد تمام نیازهای آن را فراهم می شود، گفت: فرمود نه به کسانی که ثروت دادیم نشانه تکریم است و نه به آن ها که ندادیم توهین به شمار می رود.

وی افزود: دادن و ندادن برخی مسائل مانند ثورت به عنوان آزمونی الهی برای انسان است، برخی تصور می کنند چون وضع مالی عده ای خوب است یعنی خداوند آنها را گرامی داشته است، همچنین برخی تصور می کنند اگر وضع مالی کسی خوب نیست یعنی خدا به آن ها اهانت کرده است.

مفسر برجسته قرآن کریم با بیان این که مبتلایان به فقر و ثروت در معرض آزمون الهی هستند، اظهار داشت: نه سرمایه دار مکرم است و نه نیازمند مورد اهانت محسوب می شود، اکرام در قیامت مشخص می شود و هرچیزی که در دنیا مقرر شده آزمون به شمار می رود.

وی ادامه داد: اگر انسان از یاد پروردگار غافل باشد به فیض الهی و سعادت دنیا و آخرت نخواهد رسید و اگر کسی بیراهه برود عذاب خواهد شد؛ انسان تنها باید خداوند متعال را عبادت کرده و ذات اقدس اله تکیه داشته باشد.

حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان این که سجده و عبادت تنها برای خداوند متعال است، ابراز داشت: خضوع انسان باید موحدانه برای خداوند متعال باشد و هیچگاه نباید به غیر خداوند تکیه کرد.

وی عنوان کرد: رسول گرامی اسلام(ص) بنده مخلص خداوند متعال بودند که جامعه را به سوی خداوند متعال دعوت کردند و به مردم فهماندند که تنها خداوند متعال می تواند پناهگاه انسان باشد، اگر کسی بگوید که خدا را قبول دارد اما اهل بیت(ع) را قبول نمی کند از کدام در می خواهد وارد پناهگاه الهی شود؟

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: نمی شود که کسی پیامبر اسلام(ص) را قبول داشته باشد و بگوید که امیرمؤمنان و اهل بیت(ع) را قبول ندارم چرا که نمی تواند وارد محیط ولایت الهی شود.

محمد قمین
ارسال نظرات