۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۶۰۲۱۸۷
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

ترویج فرهنگ دفاع مقدس نسل جوان را در برابر هجمه غرب مصون می‌کند

ترویج فرهنگ دفاع مقدس نسل جوان را در برابر هجمه غرب مصون می‌کند
امام جمعه بجنورد گفت: در حالی که هجمه‌های غرب به جامعه ما هجوم آورده، ترویج فرهنگ دفاع مقدس نسل جوان ما را نسبت به فرهنگ غربی نفوذناپذیر می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار مسؤولان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، بر اهتمام ویژه نسبت به حفظ و بسط ارزش‌ها و آثار دفاع مقدس تأکید کرد.

وی افزود: خداوند در آیه پنج سوره ابراهیم خطاب به حضرت موسی (ع) می‌فرماید: «وَ ذَکِّرْهُمْ بِأَیامِ اللَّهِ إِنَّ فی ذلِکَ لآیاتٍ لِکُلِّ صَبَّارٍ شَکُورٍ» و تأکید می‌کند روزهای خدا را به آنان یادآوری کن که قطعاً در این یادآوری برای هر فرد شکیبای سپاسگزاری عبرت‌ها است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: خداوند به حضرت موسی (ع) می‌فرماید دو وظیفه بزرگ بر عهده تو است؛ نخست اینکه مردم را از تاریکی‌ها به نور برسانی و دوم اینکه آن‌ها را نسبت به ایام‌الله متذکر شوی.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر اینکه باید روزهای سرنوشت‌ساز در طول تاریخ در حافظه انسان‌ها بماند، افزود: هر روز دفاع مقدس در کل هشت سال یوم‌الله بود و باید ماندگار شود.

وی گفت: در هر روز دفاع مقدس حوادث، خاطرات و نکات جدیدی مطرح می‌شد؛ به‌گونه‌ای که یک روز روی مین رفتن و مسابقه برای روی آن رفتن، یک روز تغییر شناسنامه و سن و سال برای اعزام به جبهه و یک روز برخورد والدین با جنازه شهدا و استقبال آن‌ها یوم‌الله جدیدی خلق می‌کرد که باید همه این‌ها ثبت و ماندگار شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه نباید بگذاریم خاطرات و آثار و اخلاص و ایثار رزمندگان از اذهان پاک شده یا کمرنگ شود، خاطرنشان کرد: در این راستا باید کارهای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان بنیادی باشد تا پایه‌های فرهنگ دفاع مقدس شناسایی، تقویت و به نسل‌های جدید منتقل شود.

وی تصریح کرد: در دنیایی که از در و بام آن فساد می‌بارد و هجمه‌های غربی با هدف گسست نسل بین جوانان امروز و دیروز به جامعه ما هجوم آورده است نباید بگذاریم ایام‌الله دفاع مقدس ازجمله شکست‌ها، پیروزی‌ها، اعزام‌ها، آموزش‌ها، پیشانی‌بندها، شب‌های عملیات و ... از یادها برود./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات