۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۱
کد خبر: ۶۰۲۴۰۱

فعالیت تبلیغی روحانیان در جمع کودکان سیل زده

فعالیت تبلیغی روحانیان در جمع کودکان سیل زده
روحانیان در کنار امدادرسانی و خدمت رسانی به مناطق سیل زده در جمع کودکان نیز فعالیت تبلیغی خود را ویژه کودکان انجام می دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، این روزها طلاب استان لرستان و طلبه های دیگر استان ها به صورت جهادی در مناطق سیل زده در شهرستان های لرستان در حال امداد رسانی به خانواده ها هستند.

طلاب و روحانیان در سایه تفکر انقلابی و روحیه جهادی به صحنه آمده اند و در تلاش هستند تا خانه ها، محله و خیابان های مناطق سیل زده را از گل و لای پاکسازی کنند و مرهمی در دردهای سیل زدگان باشند.

برخی محله ها به علت نبود فضای کافی و تنگ بودن کوچه ها ماشین آلات نمی توانند ورود پیدا کنند و در پاکسازی منازل اقدام کنند، در این محله ها شاهد هستیم که طلاب و روحانیان به صورت گروهی و شبانه روز در حال فعالیت هستند تا به هموطنان خود کمک کنند، این قشر نه تنها از لرستان بلکه از حوزه علمیه، تبلیغات اسلامی و اوقاف سراسر کشور به یاری سیل زدگان شتافتند.

هیچ فعالیتی همچون اقدامات گروه های جهادی بین مردم سیل زده نمی تواند دردهای سیل زدگان را تسکین بخشد، اینها به صحنه آمده اند تا یاری رسان مردم و هم نوع خود باشند و با این اقدام انقلابی خود فرهنگ همدلی و تعامل را نهادینه سازند.

رسالت خطیر روحانیت فرهنگ سازی بوده و امروز حضور روحانیت در جمع مردم سیل زده و امداد رسانی تبیین و ترویج فرهنگ ایستادگی و مقابله با بلایای طبیعی و حفظ روحیه است.

روحانیت در کنار مردم در صحنه حاضر است تا مانع ضربه خوردن روحیه انقلابی شود، مانع از سست شدن اراده ملت ایران اسلامی در برابر مشکلات شود، روحانیت در صحنه امدادرسانی به سیل زدگان حاضر است تا بگوید در سایه همدلی مشکلات ملت ایران اسلامی برطرف خواهد شد و وجود مشکلات از اراده و ایستادگی ملت ایران کم نمی کند.

شاهد هستیم که در مناطق سیل زده استان لرستان جمعی از طلاب و روحانیون به ویژه طلبه های شهرستان دماوند فعالیت فرهنگی و تبلیغی در جمع کودکان سیل زده برگزار می کنند تا در تقویت روحیه این نسل نقش آفرین باشند.

فعالیت روحانیت بین کودکان برای برقراری روحیه نشاط، بازی و سرگرمی بین این نسل است./9451/پ310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات