۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۶۰۲۴۱۰
سخنران حرم رضوی تأکید کرد؛

ضرورت کمک رسانی بیشتر به سیل زدگان

ضرورت کمک رسانی بیشتر به سیل زدگان
حجت الاسلام فرحزاد با تأکید بر کمک به هموطنان گرفتار در سیل، گفت: این حادثه برای ما و این هموطنان گرفتار در سیل امتحان الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم شب میلاد قمر بنی هاشم حضرت ابوالفضل العباس(ع) با حضور زائران و مجاوران، شب گذشته در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

حجت الاسلام حبیب الله فرخزاد، کارشناس مذهبی در این شب با برکت به ایراد سخن در خصوص فضیلت ماه شعبان و ذکر فضائل قمر بنی هاشم و امام حسین(ع) پرداخت.

وی با بیان این که محبت امیرالمومنین برترین توشه آخرت است، گفت: آب دادن به کسی از دیگر توشه های آخرت است و در روایات آمده است که اگر نوشیدنی میل و سلام به امام حسین(ع) دهد و دشمنان امیرالمومنین را لعن کند، صد هزار گناه او پاک شده، صد هزار حسنه برای او ثبت شده و گویی صد هزار بنده را در راه خدا آزاد کرده است.

حجت الاسلام فرخزاد با اشاره به فضیلت های ماه شعبان، اظهار کرد: استغفار ماه شعبان هفتاد برابر از ماه های دیگر بیشتر است چون ماه شعبان،  ماه ورود به ماه رمضان است همچنین امام رضا(ع) فرمود:«با توبه و استغفار آلودگی ها را پاک کنید تا بوی تعفن گناه شما را متعفن نکند.»

کارشناس مذهبی در ادامه با اشاره به جایگاه والای حضرت ابوالفضل(ع) ابراز کرد: شخصیتی مانند حضرت ابوالفضل که گره گشایی در کارها کند، نداریم بنابراین برای گره گشایی از کارهای خود به این حضرت متوسل شویم و این ایام فرخنده میلاد علمدار کربلا را قدر دانسته و برای دیگران دعا کنیم.

وی در پایان با تأکید بر کمک به هموطنان گرفتار در سیل، گفت: این حادثه برای ما و این هموطنان گرفتار در سیل امتحان الهی است که هم باید شکرگزار باشیم و هم این که به همنوع خود کمک و خدمت کنیم.

قرائت زیارت امین الله، قرائت دعای توسل و مدیحه سرائی از جمله ویژه برنامه های این مراسم معنوی بود./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات