۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۶۰۲۴۲۵
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

ولایتمداری و نهراسیدن از کثرت دشمنان مهم‌ترین درس حضرت عباس است

ولایتمداری و نهراسیدن از کثرت دشمنان مهم‌ترین درس حضرت عباس است
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: ما از حضرت عباس (ع) سه درس دین‌داری، ولایت مداری و شجاعت و نترسیدن از سروصدای مستکبران عالم را آموخته‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست ستاد برگزاری جشن نیمه شعبان استان، با گرامیداشت سالروز میلاد حضرت ابوالفضل العباس (ع)، بر الگوبرداری از رفتار و کردار علمدار کربلا در جامعه امروز تأکید کرد.

وی با اشاره به فرموده حضرت عباس (ع) در روز عاشورا، افزود: علمدار کربلا بعد از قطع شدن دست چپش خطاب به دشمن می‌فرماید: «والله ان قطعتموا یمینی، انی احامی ابداً و دینی و عن امام صادق یقینی» و تأکید می‌کند اگر دست راستم را هم قطع کنید، هرگز از یاری دینم دست و امام باصداقتم برنمی‌دارم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: درسی که حضرت عباس (ع) به ما می‌دهد این است که هیچ‌گاه از دین و رهبری دست برنداریم، همواره حامی و مدافع دین بوده و ارزش‌های دینی را پاس بداریم و نگذاریم ارزش‌های مربوط به دین در جامعه کمرنگ شود.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: یکی از پیام‌های مهم حضرت عباس (ع) به جامعه امروز و فردای ما این است که همیشه و محکم پای دین و دین‌داری بایستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: درس دوم حضرت عباس (ع) این است که در کنار دین‌داری، برخورداری از رهبری دینی هم مهم است؛ زیرا خیلی‌ها دین دارند اما رهبری دینی را باور نکرده‌اند مانند خوارج که با وجود قرآن خواندن و بسته بودن پیشانی آن‌ها به‌واسطه کثرت سجود، ولایت را قبول نداشتند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اظهار کرد: حضرت عباس (ع) خطاب به دین‌داران عالم می‌فرماید وقتی دین شما کامل می‌شود که بر محور رهبر دینی ولایت حرکت کنید.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: ما از حضرت عباس (ع) سه درس دین‌داری، ولایت مداری و شجاعت و نترسیدن از سروصدای مستکبران عالم را آموخته‌ایم و راه پرافتخار خود را با قوت و قدرت ادامه می‌دهیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه انتظار می‌رود امسال مراسم تجمع و راهپیمایی نیمه شعبان با شکوه و جمعیت بیشتر و با شعارهای کوبنده‌تر در استان برگزار شود، بر هماهنگی و همکاری همه نهادها در این زمینه تأکید کرد./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات