۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۶۰۲۴۷۳
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران:

ضرورت شناسایی استعدادهای پژوهشی در سطح مدارس علمیه

ضرورت شناسایی استعدادهای پژوهشی در سطح مدارس علمیه
حجت الاسلام اسماعیل زاده بر ضرورت شناسایی استعدادهای پژوهشی در سطح مدارس علمیه تأکید کرد و گفت: باید از توان و ظرفیت بالای طلاب علاقه مند به پژوهش بیشتر بهره گرفته شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام اسماعیل زاده، معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار جمعی از معاونان و رابطان پژوهشی مدارس علمیه شرق استان در ساری به اهمیت پژوهش در حوزه اشاره کرد و آن را جز مسائل زیربنایی و محوری برشمرد.
 
وی با بیان این که تقویت برنامه های پژوهشی به رشد علمی در حوزه کمک خواهد کرد، افزود: باید تلاش شود تا مهارت های پژوهشی بیش از پیش به طلاب آموزش داده شود.
 
حجت الاسلام اسماعیل زاده با اشاره به این که حوزه بدون تحقیق و پژوهش نمی تواند به اهداف مهم علمی خود دست پیدا کند، خاطرنشان کرد: طلاب برای رسیدن به مدارج علمی باید نیازمند آشنایی کامل با مهارت های پژوهشی هستند.
 
وی برگزاری موفق سه دوره جشنواره استانی علامه حلی در مازندران اشاره کرد و آن را فرصت مغتنمی برای استعدادسنجی پژوهشی در مدارس علمیه دانست و تصریح کرد: در این سه دوره ظرفیت های خوب پژوهشی در میان طلاب شناسایی شد که نیازمند ساماندهی هستند.
 
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران همچنین به اعلام فراخوان چهارمین جشنواره استانی علامه حلی اشاره کرد و گفت: در این دوره از جشنواره نیز بیش از عنوان عمومی و اختصاصی برای ارسال آثار طلاب در نظر گرفته شده است.
 
حجت الاسلام اسماعیل زاده با بیان این که هر یک از مدارس علمیه نقش محوری در نهادینه سازی فرهنگ پژوهش در میان طلاب بر عهده دارند، افزود: توجه به برنامه های زیربنایی و مهارتی در توسعه و رونق پژوهش در سطح مدارس علمیه امری ضروری است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران بر ضرورت شناسایی استعدادهای پژوهشی در سطح مدارس علمیه تأکید کرد و گفت: باید از توان و ظرفیت بالای طلاب علاقه مند به پژوهش، در جشنواره، همایش و کنفرانس های پژوهشی بیشتر بهره گرفته شود.
 
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با بیان این که مدیران و اساتید مدارس باید انجمن های علمی را در مدارس بیشتر تقویت کنند، بیان داشت: این انجمن ها بسترهای بسیار خوبی برای تقویت بنیه پژوهشی طلاب است.
 
حجت الاسلام اسماعیل زاده با تأکید براین که حیات علمی حوزه به رونق فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی است، تصریح کرد: با توجه به مسائل پژوهشی در حوزه می توانیم شاهد رونق و تحول علمی در سطح مدارس باشیم./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات