۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۶۰۲۴۸۵
مدیر گروه تبلیغی جهادی ناصرین منتظر مطرح کرد؛

حضور بیش از 300 روحانی در مناطق سیل زده لرستان

حضور بیش از 300 روحانی در مناطق سیل زده لرستان
مدیر گروه تبلیغی جهادی ناصرین منتظر بر ضرورت سازماندهی گروه های تبلیغی از سوی حوزه و دفتر تبلیغات اسلامی برای حضور مستمر در منطقه تأکید کرد.

حجت الاسلام محمد بیرانوند مدیر گروه تبلیغی جهادی ناصرین منتظر اعزامی از سوی دفتر تبلیغات اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا از حضور این گروه در مناطق سیل زده لرستان خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر بستر انجام کارهای تبلیغی بستر در مناطق سیل زده فراهم نیست، سازمان دهی نیروهای روحانی حاضر در منطقه یکی از کارهایی است که انجام می دهیم.

وی گفت: دیگر فعالیت این گروه در مناطق سیل زده در راستای کار خدماتی بوده که نیازهای اولیه سیل زدگان است؛ در این جهت، هماهنگی هایی با خیری صورت گرفته که در پلدختر مستقر شده و روزی هزار غذا را پخت و پز می کند و میان سیل زدگان نیازمند توزیع می شود.

مدیر گروه تبلیغی جهادی ناصرین منتظر تصریح کرد: جمع آوری کمک های مردمی دیگر فعالیت این گروه است که تا کنون چندین میلیون پول در راستای خدمت رسانی به سیل زدگان لرستانی جمع آوری شده است.

وی افزود: همچنین مبلغان این گروه و نیروهای مستقر در منطقه ساماندهی می شوند و در راستای پاکسازی خانه های سیل زدگان تلاش می شود.  

حجت الاسلام بیرانوند اظهار داشت: به دلیل این که در حال حاضر بیش از 300 روحانی در این منطقه سیل حضور دارد، نباید در حال حاضر اعزامی صورت بگیرد، چرا که باید برنامه ریزی صورت گیرد تا به مرور در منطقه حضور پیدا کنند.

وی افزود: به عنوان مثال، 10 روز دیگر اعزام ها مجدد شروع شود تا به صورت مستمر مبلغان حضور داشته باشند و طوری نباشد که اکنون مبلغان حضور گسترده ای داشته باشند اما در روزهای آینده منطقه را ترک کنند و مبلغی نباشد؛ در این خصوص مرکز مدیریت حوزه های علمیه و دفتر تبلیغات اسلامی باید تدبیر کنند تا این سرمایه انسانی ساماندهی شود.

مدیر گروه تبلیغی جهادی ناصرین منتظر با اشاره به تأثیر حضور طلاب در کاهش آلام و درد سیل زدگان تصریح کرد: مبلغان این گروه و دیگر مبلغان در کنار سایر مردم حضور دارند و با این که آب به تدریج در حال خروج از منطقه است اما خانه های مردم پر از گل و لای بوده و وقتی که مردم مبلغان را به صورت معمم می بینند، می گویند که حضور مبلغان سبب التیام دردهای ما شده است.

وی افزود: وجود روحانیت در منطقه مؤثر واقع شده و لازم است که برنامه ریزی صورت بگیرد تا بهره مندی حداکثری از حضور مبلغان در منطقه شود.

حجت الاسلام بیرانوند با اشاره به واکنش مردم نسبت به حضور طلاب در مناطق سیل زده خاطرنشان کرد: حضور طلاب در منطقه سبب خوشحالی مردم شده و این که مردم تا کنون طلاب را تنها در بالای منبر می دیدند اما اکنون با لباس طلبگی و یا بسیجی در منطقه حاضر شده اند، بسیار مؤثر واقع شده است و همانطوری که حضرت علی(ع) بیل می زدند و به خوبی از ایشان یاد می شود، اکنون روحانیت در کنار دیگر اقشار به حضرت علی(ع) اقتدا کردند./822/ج

مهدی فلاحی
ارسال نظرات