۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۶۰۱۹۷۷

گزارشی از اقدامات حوزویان در کمک به سیل زدگان

گزارشی از اقدامات حوزویان در کمک به سیل زدگان
در پی سیل اخیر در برخی مناطق کشور، حوزویان برای جبران و التیام آلام سیل زدگان اقدامات متعددی را انجام دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در پی وقوع سیل ویرانگر در برخی مناطق کشور،حوزویان و علما نیز همگام با دیگر اقشار مردمی به یاری سیل زدگان شتافتند.

مراجع تقلید و علما ضمن مجاز دانستن استفاده از یک سوم وجوهات برای کمک به سیل زدگان و دعوت مردم برای کمک به مناطق حادثه دیده، شخصا نیز کمک های نقدی و غیر نقدی به سیل زدگان داشتند.

آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور و شمار دیگری از مسؤولان نهادهای عالی حوزه در مناطق سیل زده حضور پیدا کردند و از نزدیک در جریان مشکلات و روند خدمات رسانی به سیل زدگان قرار گرفتند.

گروه های جهادی طلاب نیز در ایام تعطیلات نوروز در مناطق سیل زده گلستان و لرستان حضور پیدا کردند و هر کدام به سهم خود سعی در کاهش آلام مردم داشتند.

کارکنان نهادها و مراکز عالی حوزوی یک تا چند روز حقوق فروردین ماه خود را برای کمک به سیل زدگان اختصاص دادند.

ارسال کمک های نقدی و غیر نقدی بخش دیگری از فعالیت حوزه و نهادها و مراکز حوزوی بود که تاکنون دو محموله از این کمک ها به مناطق سیل زده ارسال و در اختیار مردم این مناطق قرار گرفته است.

ستاد حوزوی مدیریت بحران نیز در ایام تعطیلات نوروز و در پی وقوع سیل تشکیل جلسه داد و مصوبات آن با موافقت آیت الله اعرافی مدیر حوزه همراه شد.

بر اساس این گزارش، ستاد حوزوی مدیریت بحران در محل دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تشکیل جلسه داد و چند مصوبه در راستای بالا رفتن حمایت و خدمت رسانی حوزویان به سیل زدگان داشت.

به گزارش خبرگزاری رسا در این جلسه که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین زمانی مسئول دفتر سیاسی اجتماعی حوزه و رئیس ستاد حوزوی مدیریت بحران تشکیل شد ضمن تاسف از آسیب های وارد شده به مردم کشورمان در حوادث طبیعی اخیر، از تلاش های صورت گرفته برای جبران و التیام به ویژه اقدامات فوری و جهادی طلاب و گروه های طلبگی در استان های مختلف تقدیر شد.

در این جلسه مصوب شد که حوزویان و نهادهای حوزوی کمک های مالی خود را به حساب اعلام شده از سوی مرکز خدمات حوزه واریز کنند. همچنین مقرر شد علاوه بر کمک مستقیم و نقدی نهادهای حوزوی، کارمندان این نهادها، یک تا چند روز از حقوق خود را برای کمک به سیل زدگان اختصاص دهند.

اعزام طلاب، اساتید و کارمندان حوزوی برای کمک به سیل زدگان، اعزام تخصصی طلاب حسب نیاز، تبیین شرح وظائف هفتگانه طلاب در بحران سیل و اقدام فوری و کوتاه مدت برای توانمندسازی طلاب در زمینه امداد از دیگر مصوبات این جلسه بود. 

حسین عجمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۱
بارک ا...
دوصدگفته چو نیمکردار نیست
1
0
محمد رسول افشاری
Iran, Islamic Republic of
۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷
از اقدامات حوزه در کمک به محرومان سیل زده تشکر بعمل می آید.
این نشان از حضور به هنگام طلاب در دفاع از مردم مستضعف دارد.
0
0