۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰
کد خبر: ۶۰۲۴۸۶
گزارش؛

عقب‌نشینی آمریکایی‌ها

عقب‌نشینی آمریکایی‌ها
یک مقام آمریکایی: تروریستی اعلام کردن سپاه به معنای جنگ با ایران یا برخورد ارتش ایالات متحده با سپاه نیست.
به گزارش خبرگزاری رسا، پس از آنکه وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد این کشور نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار می‌دهد، مقام‌های آمریکایی در گفتگو با خبرگزاری «رویترز» تلاش کردند از ابعاد نظامی این تصمیم بکاهند.
 
بر اساس این گزارش، مقام‌های آمریکایی که خواسته‌اند نام‌شان فاش نشود، گفته‌اند تروریستی اعلام کردن سپاه به این معنی نیست که ارتش ایالات متحده با سپاه مانند «القاعده» یا «داعش» برخورد می‌کند.
 
یک مقام آمریکایی با بیان اینکه ارتش این کشور دستوری برای برخورد نظامی با نیرو‌های ایرانی دریافت نکرده، گفته است: «این به معنی جنگ با ایران یا کشتن گروهی از ایرانی‌ها نیست. به هیچ‌وجه نیست».
 
رویترز در بخش دیگری از گزارش خود با اشاره به اینکه عمده تبعات و تحریم‌های ناشی از تصمیم تازه آمریکا، پیش از این هم در قالب قوانین دیگر ایالات متحده علیه سپاه اعمال می‌شده، به نقل از کارشناسان این تصمیم را «نمادین» و «دارای انگیزه‌های داخلی» توصیف کرده و نوشته است که آمریکا بیش از هر چیز تلاش می‌کند طرف‌های خارجی را از تجارت با ایران بترساند.
 
همچنین شبکه سی‌ان‌ان در گزارشی با پرداختن به اقدام جدید دولت آمریکا علیه سپاه پاسداران آن را اقدامی بی‌سابقه دانست که می‌تواند پیامد‌هایی را برای نیرو‌های آمریکایی در منطقه و روابط واشنگتن با کشور‌های نزدیک به ایران داشته باشد.
 
سی‌ان‌ان در گزارش خود با اشاره به اقدام خصمانه دولت آمریکا در روز دوشنبه برای قرار دادن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی تصریح کرد این کار هیچ محدودیتی برای فعالیت‌های سپاه پاسداران ایجاد نمی‌کند، اما فعالیت‌های ایرانی‌های بیشمار و گردشگران خارجی را مجرمانه تلقی و سابقه‌ای خطرناک برای واشنگتن ایجاد می‌کند که احتمالاً از آن پشیمان خواهد شد. /۱۰۱/۹۶۹/م
محمدرضا محمودخانی
ارسال نظرات