۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۶۰۲۶۱۵
مدیر مدرسه علمیه دارالسلام تهران خبر داد؛

تربیت صد طلبه حافظ قرآن تا سال 1400

تربیت صد طلبه حافظ قرآن تا سال 1400
مدیر مدرسه علمیه دارالسلام تهران اعلام کرد تا پایان سال 1400 صد طلبه حافظ کل قرآن در این مدرسه تربیت می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین اسکندری مدیر مدرسه علمیه دارالسلام تهران، امروز در دیدار طلاب این مدرسه با حضرت آیت الله مکارم شیرازی، گزارشی از اهداف و فعالیت های این مدرسه ارائه کرد.

وی با بیان این که مدرسه علمیه دارالسلام تهران از سال 91 تاسیس شده است، گفت: این مدرسه از بین نوجوانان سیکل پذیرش طلبه دارد.

حجت الاسلام اسکندری از طراحی برنامه ده ساله در مدرسه علمیه دارالسلام خبر داد و گفت: بر اساس این طرح، طلاب تا اتمام کفایتین در مدرسه مشغول تحصیل علوم دینی هستند؛ تاکید ما نیز آموزش پژوهش محور و تحصیل عمیق دروس رسمی حوزه های علمیه است.

مدیر مدرسه دارالسلام تهران از تحصیل 240 طلبه در این مدرسه خبر داد و گفت: تعداد 24 نفر از طلاب پایه های بالاتر در مدرسه تدریس دارند و توجه به سنت های حوزه مورد تاکید جدی است.

وی با بیان این که قرآن کریم در راس برنامه ها قرار گرفته و قرار است طی هشت سال اول حافظ کل قرآن شوند، اعلام کرد: در حال حاضر 13 حافظ کل قرآن کریم داریم و تا سال 1400 بناست به صد حافظ قرآن برسیم.

حجت الاسلام اسکندری توجه به حدیث خوانی را مورد تاکید طلاب و فضلای مدرسه علمیه دارالسلام دانست و گفت: طلاب این مدرسه در پایان تحصیل حداقل 1000 حدیث حفظ خواهند بود.

وی با تشریح دیگر برنامه های مدرسه علمیه دارالسلام تهران توجه به زبان آموزی را مورد تاکید دانست و افزود: طلاب در پنج سال اول زبان انگلیسی را آموزش می بینند، طی پایه های ششم و هفتم مکالمه عربی را آموزش می بینند و در سه سال پایانی زبان سومی را به اختیار خودشان انتخاب می کنند.

حجت الاسلام اسکندی بیان داشت: در امور هنری، نویسندگی و خوشنویسی نیز برنامه های جذابی ویژه طلاب داریم؛ در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر بصیرت افزایی نیز برنامه ها و دوره های بصیرتی برای طلاب مدرسه در نظر گرفته شده است. /924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات