۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۱
کد خبر: ۶۰۲۷۰۱
حجت الاسلام رضوی:

مشکلات امروز جامعه به خاطر دور شدن از معارف قرآن کریم است

مشکلات امروز جامعه به خاطر دور شدن از معارف قرآن کریم است
مدیر قرآن و عترت معاونت تهذیب حوزه های علمیه با بیان این که قرآن کریم کتاب هدایت، نجات و رشد و تعالی است، مشکلات امروز جامعه اسلامی را ناشی از دوری از قرآن دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مصطفی رضوی مدیر قرآن و عترت معاونت تهذیب حوزه های علمیه امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با بیان این که قرآن کریم کتاب شفا، نور، هدایت، نجات و رشد و تعالی است، گفت: انسان با قرآن کریم انسان را مقرب درگاه الهی می کند.

وی افزود: امام امت و رهبر فرزانه انقلاب فرمودند بازگشت به قرآن کریم مایه نجات امت اسلامی از همه گرفتاری ها است، در قرآن کریم مفاهیمی وجود دارد که اگر به آن ها عمل کنیم، همه مشکلات حل خواهد شد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که خداوند متعال دنیا را آزمایشگاه بزرگ الهی آفریده است، اظهار داشت: قرآن کریم می فرماید که آزمایش خداوند متعال برای پرورش است تا رشد کنیم که در میدان عمل چگونه برخورد کنیم مانند جریان سیل زدگان تا مشخص شود چه کسانی عاقلانه و به موقع وارد عمل شدند.

وی ادامه داد: دنیا میدان پرورش است، قرآن می فرماید خداوند متعال کثرت عمل نمی خواهد بلکه عمل احسن می خواهد، رهبر معظم انقلاب فرمودند در جریان کمک به سیل زدگان همه نیروها و مردم کمک کنند که مصداق عمل احسن است.

حجت الاسلام رضوی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به بزرگترین رویداد قرآنی در جهان ابراز داشت: سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در بخش های بزرگسالان، بانوان، طلاب علوم دینی، دانش آموزان و نابیانان در تهران و شهر مقدس قم در حال برگزاری است.

وی عنوان کرد: هزاران اهل قرآن از بیش از 80 کشور جهان در این مسابقات شرکت کردند که شاهد یک رویداد بزرگ قرآنی هستیم، شهر مقدس قم میزبان سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم ویژه طلاب علوم دینی است.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: 60 طلبه از 36 کشور جهان اسلام به مرحله نهایی این دوره از مسابقات راه یافتند که امروز در مجمع شاه سید علی رقابت نهایی این عزیزان قرآنی را خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: مراسم اختتامیه این مسابقات با سخنرانی حضرت آیت الله مکارم شیرازی و مدیر حوزه های علمیه آیت الله اعرافی در مدرسه امام کاظم(ع) برگزار خواهد شد، این مسابقات در رشته های قرائت، حفظ کل قرآن، ترتیل، خطابه قرآنی و پایان نامه های قرآنی برگزار شد؛ مشکل امروز ما دور شدن بدنه مسؤولان و مردم  از معارف قرآن است.

محمد قمین
ارسال نظرات