۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲
کد خبر: ۶۰۲۷۲۰
استاد مرکز تخصصی مهدویت:

فرصت های تبلیغی را صرف امام زمان کنیم

فرصت های تبلیغی را صرف امام زمان کنیم
حجت الاسلام فؤادیان با تأکید بر این که معارف مهدوی در حوزه علمیه غریب مانده است، گفت: باید تلاش کنیم از بهترین فرصت های تبلیغی برای تبلیغ درست فرهنگ مهدویت استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدرضا فؤادیان استاد مرکز تخصصی مهدویت در جمع طلاب زرند و کوهبنان استان کرمان به بیان ضرورت بحث مهدویت در بین حوزه های علمیه پرداخت و اظهار داشت: مهدویت موضوعی بینا رشته ای است و در عرصه های مختلف اجتماعی، سیاسی، خانواده و تربیتی حرف برای گفتن دارد.

وی در ادامه ضمن بیان اهمیت مسأله مهدویت یادآور شد: ما در این حوزه باید به سه سؤال اساسی در ارتباط با مهدویت در سه حوزه فردی، خانواده و اجتماع پاسخ بدهیم؛ اولا ما در طول شبانه روز برای این موضوع مهم چقدر وقت می گذاریم؟ ثانیا مهدویت در کجای خانواده و زندگی ما مطرح است؟ و سوم این که برای توسعه فرهنگ مهدویت در جامعه چه کاری انجام داده ایم یا چه برنامه ای در آینده داریم؟

حجت الاسلام فؤادیان تصریح کرد: بدون تعارف باید بگوییم ما طلبه ها که خود را سرباز امام زمان(عج) می دانیم خیلی از اوقات، اطلاعات مان درباره مهدویت کامل نیست، یا این که گاهی اوقات دل خود را فهم علائم ظهور خوش می کنیم در حالی که مهمتر از علائم ظهور شرایطی است که برای تعجیل در ظهور حضرت ولی عصر(عج) وجود دارد و باید آنها را در خود ایجاد کنیم.

وی با بیان این که فهم و درک معارف مهدوی و جاری ساختن آنها در زندگی برکات زیادی را به دنبال خواهد داشت، گفت: ما باید به فکر نسلی منتظر واقعی و یا به عبارت بهتر نسل مهدی یاور و مهدی باور باشیم به همین جهت سفارش می کنم که حتما با کتاب هایی که در این زمینه نوشته شده انس بگیرید و سیر مطالعاتی را در زندگی طلبگی خود برای این مسأله در نظر داشته باشید.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: چه خوب است در خانواده های خودمان حداقل ساعتی از روزهای جمعه را به امام زمان(عج) اختصاص بدهیم و دعا و زیارت ایشان را به همراه خانواده بخوانیم تا آثار و برکات این مسأله را به چشم ببینیم، چراکه همه ما بدون تعارف برای امام زمان(عج) کم گذاشته ایم و باید این کاستی را جبران کنیم.

وی با اشاره به لزوم طرح مباحث مهدوی از سوی طلاب و مبلغان در فرصت های تبلیغی خاطرنشان کرد: ما باید از ناب ترین و بهترین فرصت های موجود برای معرفی درست مهدویت و امام زمان(عج) استفاده کنیم نه این که متأسفانه تنها آخر مجالس ما ذکر کوتاهی از حضرت ولی عصر(عج) شود یا خدایی ناکرده فقط برای بلند شدن افراد از انتهای مجلس و آمدن آنها به جلو اسم امام زمان(عج) را بیاوریم و آنها را مجبور به بلند شدن کنیم.

حجت الاسلام فؤادیان خاطرنشان کرد: فرصت ماه مبارک رمضان به عقیده من یکی از بهترین زمان ها برای بیان معارف مهدوی است، می توانیم احادیث اهل بیت(ع) در مورد حضرت صاحب الزمان(عج) را بیان کنیم یا در شب های قدر که نامه عمل ما به دست حضرت می رسد بیشتر از ایشان بگوییم، چراکه متأسفانه عقاید مردم جامعه امروزی به شدت در خطر است.

وی با تأکید بر این که منبرهای اخلاقی جای منبرهای اعتقادی را گرفته است، گفت: طرح مسائل اخلاقی بسیار ضروری است اما مهمتر از اخلاق، اعتقادات است که اگر درست باشد اخلاق هم درست می شود؛ در بین مردم مسائل مربوط به امام زمان(عج) کم بیان شده تا جایی که خیلی از ما طلبه ها نیز به عنوان مثال در ارتباط با رجعت مطلب چندانی بلد نیستیم.

معاون پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) اضافه کرد: علاوه بر روایات فراوان، نزدیک به 500 آیه نیز در قرآن وجود دارد که تفسیر به امام زمان(عج) شده و می توانیم از آنها نیز در ماه رمضان استفاده کنیم.

وی در پایان تصریح کرد: تمام اعتبار شیعه به طور عام و تمام اعتبار طلبه ها به طور خاص به خاطر حضرت صاحب الزمان(عج) است و این را باید بدانیم که کار کردن برای ایشان برکات دنیوی و اخروی را برای ما به همراه خواهد داشت چراکه در ارتباط با حضرت ولی عصر(عج) در دعای ندبه آمده است که «واجعل ارزاقنا به مبسوطه» و در ارتباط با ایشان بیان شده که روز قیامت هرکسی از امامش سؤال می شود،پس هم دنیا و هم آخرت ما بستگی به عنایت ویژه امام زمان(عج) دارد./1330/ج

ارسال نظرات