۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۶۰۲۷۹۹
معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان تهران:

۱۰۰۰ طلبه تهرانی در مناطق سیل زده به امداد و کمک رسانی مشغول هستند

۱۰۰۰ طلبه تهرانی در مناطق سیل زده به امداد و کمک رسانی مشغول هستند
حجت الاسلام مهدوی خواه گفت: بیش از ۱۰۰۰ طلبه برای کمک رسانی به مردم سیل زده به مناطق لرستان و خوزستان اعزام شدند.

حجت الاسلام مهدوی خواه معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درخصوص اقدامات صورت گرفته از سوی حوزه علمیه استان تهران در کمک رسانی به مردم سیل زده، گفت: حوزه‌های علمیه استان تهران برای حمایت از عزیزانی که در حادثه سیل آسیب دیدند در اولین روز کاری بعد از تعطیلات یک جلسه اضطراری ترتیب داد و ستاد مدیریت بحران در حوادث غیرمترقبه استان تهران و نهادهای حوزوی را تشکیل دادند.

وی افزود: در این جلسه، نهادهای حوزوی سازمان تبلیغات، دفتر تبلیغات، مرکز فعالیتهای دینی شهرداری، امور مساجد، دفتر ائمه جمعه استان تهران، مرکز خدمات حوزه و چند مهمان ویژه حضور داشتند و همه روسای نهادهای حوزوی به اتفاق تاکید کردند تا کمک ویژه‌ای به سیل زدگان صورت بپذیرد و در این خصوص تصمیمات خوبی گرفته شد.

حجت الاسلام مهدوی خواه ادامه داد: یکی از این تصمیمات اعزام سازماندهی شده طلاب داوطلب به استان گلستان، پلدختر و استان خوزستان بود. همچنین تصمیم دیگر جمع‌آوری کمک‌های نقدی و واریز آن به حساب هلال احمر و کمیته امداد بود و بنا شد مبالغی که به حساب مرکز خدمات حوزه واریز می‌شود به دست عزیزان سیل زده برسد.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان تهران تاکید کرد: حوزه‌های علمیه این آمادگی را دارند که در راستای اهداف انقلاب و فعالیتهای جهادی از بین طلاب داوطلب تا چند ماه به صورت هفته‌ای یک اتوبوس به مناطق سیل زده نیرو اعزام کنند.

وی در خصوص اعزام نیرو گفت: اکثر مدارس به صورت خودجوش در این طرح شرکت کردند و با هماهنگی مرکز مدیریت تا به حال قریب به هزار طلبه نیرو به مناطق سیل زده اعزام شده است که بیشترین اعزامی نیرو به استان‌های لرستان و خوزستان بوده است./813/ت302/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات