۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۶۰۲۷۴۳
حجت الاسلام سرلک:

خانواده بهترین مکان برای تمرین بندگی است

خانواده بهترین مکان برای تمرین بندگی است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خانواده بهترین مکان برای تمرین بندگی است، گفت: انعکاس رابطه انسان با خداوند در کانون خانواده منعکس می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی سرلک استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجد غدیر با موضوع خانواده مهدوی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: اگر کسی خواست بداند رابطه اش با خداوند صاقانه و حقیقی است یا نه، ابتدا باید ببیند در کانون خانواده عضو آرامش گری هست یا نیست.

وی با بیان اینکه انعکاس رابطه انسان با خداوند باید در کانون خانواده منعکس شود، ادامه داد: پیامبر اسلام به بالاترین درجه و ظرفیت بندگی دست یافتند و با همه وجود به تمام میثاق بندگی عمل کردند، رفتار پیامبر با اعضای خانواده بسیار حائز اهمیت و بهترین الگو به شمار می رود.

حجت الاسلام سرلک اضافه کرد: خداوند می فرماید من دوست دارم همه بندگانم شبیه پیامبر شوند؛ در روایت است کسانی که تلخ سخن می گویند و در کانون خانواده بداخلاقی می کنند مورد لعن ملائکه قرار می گیرند؛ انسان باید لنگر کشتی خانواده باشد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خانواده بهترین مکان برای تمرین بندگی است، اظهار داشت: خانواده نزد خداوند محبوب ترین بنا است چون بیشترین امکان رشد معنوی در آن وجود دارد. انسان صدیق خود را خدمت گذار خانواده می داند تا از این طریق بتواند بالاترین رتبه بندگی را کسب کند.

وی اختلاف نظر را لازمه حرکت و یک امر طببعی در خانواده بیان کرد و گفت: اختلافات در کانون خانواده باید به درستی مدیریت شود متاسفانه امروز بیش از 15 میلیون پرونده قضایی در دادگاه ها وجود دارد که نیمی از آن مربوط به اختلافات خانوادگی است.

حجت الاسلام سرلک اصلاح جامعه را در گرو اصلاح خانواده دانست و ابراز داشت: امام راحل مصداق یک انسان مومن و متقی بودند و بهترین رفتار را با خانواده داشتند، محبت و علاقه زوجین نسبت به یکدیگر تجلی عاشقی خداوند به بنده است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه محبت زوج به یکدیگر حسنه است، گفت: رابطه محبت آمیز اعضای خانواده با یکدیگر مقدس و نورانی است و تفاهم زمانی در خانواده محقق می شود که اعضای خانواده نسبت به تفاوت ها درک و فهم لازم را داشته باشند. بسیاری از اختلافات نتیجه عدم شناخت تفاوت ها است.

وی در ادامه عنوان کرد: مهمترین نیاز مرد در خانواده احساس مقبولیت و مهترین نیاز زن دوست داشتن است، اگر زوجین این احساس را نسبت به یکدیگر داشته باشند چنین خانواده ای می تواند خانواده مهدوی باشد.

حجت الاسلام سرلک در پایان خاطرنشان کرد: محبوبیت باید مهمترین پیام مرد برای همسرش باشد. اگر می خواهیم خانواده مهدوی داشته باشیم باید نوع رفتار خود را در خانواده ترمیم کنیم، کسانی که در خانواده رفتار خوب دارند می توانند امام زمان(عج) را یاری کنند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات