۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۶۰۲۲۶۷
استاد حوزه علمیه:

امام حسین کشتی هدایت برای رسیدن به کمال هستند

امام حسین کشتی هدایت برای رسیدن به کمال هستند
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه بزرگ ترین خیر عالم هستی هدایت است، گفت: امام حسین(ع) کشتی هدایت برای رسیدن به کمال هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عبدوس استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مراسمی به مناسبت میلاد باسعادت امام حسین(ع) در مسجد جامع غدیر برگزار شد، گفت: قرآن کریم می فرماید: فرصت ها و روزها بین انسان ها گردانده می شود.

وی افزود: خداوند فرصت ها را در اختیار انسان ها قرار داده است بنابراین انسان ها با توجه به این آیه به دو دسته تقسیم می شوند که دسته نخست افرادی هستند که از فرصت های داده شده نهایت استفاده و بهره را می برند و به مقام شهدا و گواهان الهی می رسند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: اما گروه دوم کسانی هستند که از فرصت ها استفاده نمی کنند و به نفس خود ظلم روا می دارند بنابراین ظالم کسی است که از فرصت ها استفاده نمی کند.

حجت الاسلام عبدوس با بیان اینکه انسان ها در ماه رجب سه دسته هستند، عنوان کرد: گروه اول انسان های مومنی هستند که از خداوند می خواهند آنان را ببخشد و خداوند نیز آنان را مورد رحمت خود قرار می دهد و می بخشد و دسته دوم افراد تنبلی هستند که در این ماه چیزی از خداوند درخواست نکردند و خداوند آنان را نیز می بخشد و دسته سوم کسانی هستند که خداوند را قبول ندارند اما حضرت حق آنان را نیز می بخشد چرا که شعبان ماه رحمت الهی است.

وی با بیان اینکه شعبان ماه استغفار است، گفت: در روایات آمده اگر کسی که به اندازه ستارگان آسمان گناه داشته باشد در ماه شعبان استغفار کرد خداوند او را می بخشد، پیامبر الهی در ماه شعبان از امت خود خواسته است به اندازه نصف خرما هم که شده صدقه بدهند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: امروز با توجه به مشکلات اقتصادی کشور و سیل اخیر می طلبد مردم به انفاق مال بیشتر توجه داشته باشند.

حجت الاسلام عبدوس درخصوص اهمیت روزه گرفتن در ماه شعبان، عنوان کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند: با روزه گرفتن در ماه شعبان به من کمک کنید؛ یکی از فرصت های بزرگ در زندگی انسان بهره بردن از ماه شعبان است.

وی با بیان اینکه بشریت مدیون امام حسین(ع) است، گفت: اگر امام حسین(ع) در روز عاشورا قیام نمی کردند امروز اثری از اسلام وجود نداشت؛ امام حسین(ع) زندگی و عمر پر خیر و برکتی داشتند. ایشان مولودی بودند که قبل از ولادت خبر شهادتشان آمد.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: بزرگ ترین خیر عالم هستی هدایت است و امام حسین(ع) کشتی هدایت برای رسیدن به کمال محسوب می شوند، همچنین هیچ عنصری به اندازه خون امام حسین(ع) مردم را متنبه نکرده و انسان های بسیاری راه خودشان را از طریق این امام بزرگوار پیدا کردند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات