۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۲
کد خبر: ۶۰۲۱۲۹
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

آسیب‌های سیل اخیر با سیل سخاوت مردمی قابل ترمیم است

آسیب‌های سیل اخیر با سیل سخاوت مردمی قابل ترمیم است
استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه مردم در کمک رسانی به مردم سیل زده از هیچ کار خیری دریغ نکنند، گفت: آسیب‌های سیل اخیر با سیل سخاوت مردمی قابل ترمیم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان استاد حوزه علمیه به مناسبت نخستین روز از ماه شعبان در مسجد آل یاسین به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: دانش انبیا و ائمه طاهرین با همه دانش ها تفاوت دارد.

وی افزود: دانش انسان‌ها مدام در حال تغییر است، همه علوم چنین است امروز مطلبی را قاطعانه بیان می کنند و چند روز بعد عالمان دیگری می آیند و قاطعانه آن مطلب را رد می کنند و این تغییر و تحول علمی تا زمانی که بشر در کره زمین حیات دارد ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه دانش انبیا و ائمه اطهار از سوی خداوند به آنان عطا شده بر همین اساس علم آن بزرگواران تا روز قیامت قابل تغییر نیست، عنوان کرد: کسانی که دانش انبیا و ائمه اطهار را انکار کردند آیندگان به غلط بودن این انکار پی بردند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه زمین دارای هوش و گوش است و اصرار و اخبار را حفظ می کند، بیان داشت: هر آنچه در عالم ملکوت و در عالم شهود وجود دارد یک ماهیت است از این رو در عالم خلقت تغییر وجود دارد اما نابودی عالم خلقت غیر ممکن است. در عالم قیامت زمین با یک چهره دیگر وارد محشر می شود و اخبار و اصرار خود را افشا می کند.

وی با بیان اینکه زمین دارای دو چهره ملکی و ملکوتی است، عنوان کرد: در آیات قرآن کریم آمده همه زمین و آسمان ها در روز قیامت به شکل دیگری در پیشگاه خداوند حاضر می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به اینکه انبیا و ائمه اطهار(ع) چیزی جز حقایق نمی بینند از این رو علم آنان غیر قابل تغییر است، ابراز کرد: پیامبر اسلام از اوضاع و احوال مردم آخر الزمان که مربوط به این دوره می شود مطالب بسیاری را بیان فرمودند که نشان از علم عظیم ایشان دارد.

استاد حوزه علمیه با بیان حدیثی گفت: در روایات آمده در قیامت دو درخت طوبی و زقوم وجود دارد که از درخت زقوم مایعی تلخ و تند عذاب دهنده خارج می شود که اگر یک قطره از آن در دریاهای عالم بیفتد همه موجودات این دریاها نابود می شوند اما جهنمیان به زور باید از این مابع بخورند اما بهشتیان از درخت طوبی تناول خواهند کرد.

وی افزود: همانند این دو درخت در عالم دنیا وجود دارد بر این اساس که همه اعمال نیک و حسنات همان درخت طوبی و همه بدی ها و سیئات همان مایع تلخ زقوم محسوب می شود؛ بنابراین انسان در عالم دنیا هر کار خیری که از دستش بر می آید باید انجام دهد تا بتواند در بهشت از این درخت طوبی تناول کند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به سیل اخیر می طلبد مردم دست به جیب شوند و مردم سیل زده را کمک کنند چرا که سخاوت از شاخه های درخت طوبی است. انسان اگر تنها به یک شاخه از این درخت آویزان شود و آن را رها نکند این درخت او را به بهشت می رساند اما در مقابل انسانی که دارای شاخه بخل است وارد جهنم می شود./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات