۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۰
کد خبر: ۶۰۲۸۲۷
با سخنرانی آیت الله مکارم شیرازی؛

مسابقات قرآنی طلاب جهان اسلام به کار خود پایان داد

مسابقات قرآنی طلاب جهان اسلام به کار خود پایان داد
آیین اختتامیه سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن طلاب علوم دینی با سخنرانی حضرت آیت الله مکارم شیرازی و تقدیر از برگزیدگان در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم اختتامیه سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم طلاب علوم دینی عصر امروز در سالن همایش های بین المللی مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد.

در این مراسم که از ساعت 16 امروز آغاز شد و تا اذان مغرب ادامه داشت، حضرت آیت الله مکارم شیرازی به ایراد سخنرانی پرداخت و با اشاره به حیات بخش بودن به عنوان یکی از ویژگی های قرآن کریم تأکید کرد که این کتاب آسمانی باید در دانشگاه ها و مدارس پررنگ باشد.

حضرت آیت الله مکارم‌شیرازی عنوان کرد: قرآن جسم و روحی دارد، اگر تنها روی الفاظ کار کنیم و متوقف روی جسم قرآن بشویم ضرر کرده ایم؛ باید سراغ روح قرآن برویم و محتوای آن را مورد توجه قرار بدهیم.

 همچنین آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه از دیگر سخنرانان این نشست بود و قرآن را پرچم تمدن اسلامی عنوان و تأکید کرد که باید حوزه های علمیه نسبت به پاسخ به شبهات مستشرقان در مورد قرآن اهتمام ویژه ای داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه نیز با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم توجه به تفسیر و مفاهیم قرآن کریم تأکید کرد: مسابقات قرآنی مقدمه عمل به مفاهیم و دستورات والای آن است.

در این مراسم همچنین از برگزیدگان رشته های حفظ کل، قرائت تحقیق، ترتیل و خطابه قرآنی تقدیر و تجلیل به عمل آمد که برگزیدگان رتبه های اول در سه بخش حفظ کل، قرائت تحقیق و قرائت ترتیل از جمهوری اسلامی ایران بودند.

پخش کلیپ آثار قرآنی حضرت آیت الله مکارم شیرازی، کلیپ معرفی داوران، تلاوت قرآن کریم توسط سید جواد حسینی قاری بین المللی قرآن و ابتهال خوانی استاد منیر عقله بخش های دیگری از برنامه های مراسم اختتامیه بود.

گفتنی است، سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن طلاب علوم دینی جهان اسلام با حضور 56 نماینده از 35 کشور اسلامی از تاریخ 21 فروردین ماه در قم آغاز شده و تا امروز 24 فروردین ماه ادامه داشت.

داوران و متسابقان سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم طلاب علوم دینی جهان اسلام پس از دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز دوشنبه 26 فروردین ماه 1398 جهت حضور در بارگاه نورانی حضرت ثامن الحجج(ع) عازم مشهد مقدس خواهند شد.

بازدید از موزه جامع قرآن کریم آستان قدس رضوی، دیدار با شخصیت های شهر مقدس مشهد، حضور در محفل قرآنی و بازدید از مجتمع های تجاری از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این سفر یک روزه است که به همت آستان قدس رضوی تدارک دیده شده است.

یادآور می شود، شرکت کنندگان سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم طلاب علوم دینی جهان اسلام صبح روز یکشنبه ۲۵ فروردین ماه با حضور در مرقد مطهر حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، به مقام شامخ ایشان ادای احترام می‌کنند./1330/ج

ارسال نظرات