۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۶۰۲۸۵۵
پامپئو:

سناتورها خواستار تشدید تحریم‌ها علیه ایران هستند

سناتورها خواستار تشدید تحریم‌ها علیه ایران هستند
وزیر امور خارجه آمریکا گفت که تعدادی از سناتورهای این کشور خواستار تشدید تحریم‌ها علیه ایران هستند.

به گزارش خبرگزاری رسا، «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته مدعی شد که سناتورهای آمریکایی خواستار تحریم‌های سخت‌تر علیه ایران هستند.

سخنان پامپئو تنها چند روز پس از سخنان «تد کروز» سناتور جمهوری خواه ایالت تگزاس مطرح می‌شود که از وی خواسته بود اجازه ندهد گروه کوچکی از کشورها به خرید نفت از ایران پس از پایان معافیت از تحریم‌ها در ماه آینده ادامه دهند.

این اظهارات اختلافات شدیدی را میان مخالفان ایران همانند پامپئو و گروهی شامل کروز و «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا بوجود آورده است. گروه دوم خواستار اتخاذ مواضعی تندتر علیه ایران بوده تا به تعهد خود برای رساندن صادرات نفت ایران به صفر پایبند باشند.

پامپئو این اتهامات که وزارت خارجه رویکرد حداکثر فشار علیه ایران را کاهش داده، مضحک خواند.

وی که در مسیر پاراگوئه و در مصاحبه با دو روزنامه نگار این سخنان را مطرح می‌کرد، افزود: مردم می‌خواهند که داستان‌گویی کنند و می‌خواهند که روزنامه‌ها را بخرند. من این را درک می‌کنم. سناتورها نیز می‌خواهند خودنمایی کنند و من این را نیز درک می‌کنم اما وزارت خارجه قصد دارد در مسیر صحیح گام بردارد.

وی در ادامه سخنانش مدعی شد: ما به فشار علیه جمهوری اسلامی ایران ادامه خواهیم داد تا مردم ایران به آن چیزی که سزاوار آن هستند دست یابند و آن شانس زندگی عادی در کشوری است که بزرگترین حامی تروریسم در جهان نباشد.

چند کشور از جمله هند، ژاپن، چین و ترکیه به دنبال تمدید معافیت از تحریم‌های آمریکا برای ادامه خرید نفت از تهران هستند. در ماه نوامبر به 8 کشور برای خرید نفت از ایران به مدت شش ماه معافیت از تحریم‌ها داده شد و این معافیت کمتر از یک ماه دیگر به پایان خواهد رسید.

منبع: فارس
ارسال نظرات